Problematica instrucțiunilor și întregului volum de informații tipărit ce trebuie să fie în posesia unui mecanic de locomotivă face obiectul unui articol de opinie scris de un mecanic.
„Trăim într-o epocă digitală. Devine din ce în ce mai banal să vezi plăți pur digitale, interacțiuni între entități și schimburi de informație fără existența hârtiei tipărite.
Îți poți plăti cafeaua cu telefonul, poți să deții bilet digital, te poți legitima digital.
Mecanicii de locomotive cer digitalizarea activității. Ei vor să lucreze cu tablete ca în Europa
Aceste documente există pe orice locomotivă în circulație de pe rețeaua românească.
Livretele de mers sunt documente în care se înscriu vitezele de circulație, distanțele și punctele de oprire, tonajele etc. pentru o trasă (rută) de circulație pe care un operator de transport OTF o exploatează.
În practică se dispun pe locomotivă seturi întregi de livrete de mers, practic niște cărți care conțin date referitoare la toate trasele pe unde acea locomotivă poate face serviciu. Stive întregi de celuloză”, a spus mecanicul de locomotivă pentru Clubul Feroviar.
Tone de hârtii pentru o activitate curentă
Buletinele de Avizare a Restricțiilor de viteză BAR sunt documente ce sunt emise la fiecare 10 zile (la decadă) pentru anumite secții de circulație, care conțin informații pentru mecanicul locomotivei referitor la punctele de linie slăbită, unde trenul trebuie să circule cu viteză restricționată, redusă față de cea din livretul de mers.
„Problema cu acest document este că, fiind emis la fiecare decadă a lunii, orice modificare (de exemplu introducere, modificare sau eliminare) a unei restricții de viteză face acest document să fie neactualizat, așa că impiegații de mișcare IDM emit ordine de circulație pentru avizarea mecanicului și completarea acestui document.
Citește și: CFR Călători schimbă regulile călătoriilor cu trenul, de azi. Se introduc biletele metropolitane
Cum în circulația pe rețeaua CFR sunt câteva sute de locomotive, cantitatea de hârtie tipărită la fiecare 10 zile este uriașă.
Și mai trebuie distribuite la locomotive, acestea să fie în cabina de conducere a trenului. Despre distrugerea celor vechi, ce să mai vorbim?”, a mai spus mecanicul.
În articol, mecanicul de locomotivă spune că nu mai trebuie să care tot felul de documente fizic (ba chiar cum a renunțat la al doilea rucsac), că acum poate folosi funcția de căutare “Search” când caută o speță anume în instrucții și proceduri, că mecanicii și-au făcut un forum pe site-ul oficial al companiei, iar cu tableta pot accesa diverse topicuri, cum că transmiterea în timp real a instrucțiunilor de lucru este acum posibilă (inclusiv a livretelor de mers).
Citește și: CFR Călători, vești bune, în sfârșit. Ruta populară care va avea 3.000 de locuri în plus pe zi
Belgienii și ei au descoperit avantajele digitalizării, adoptând sistemul RITA, care ușurează rucsacul mecanicului cu aproximativ 20 kg.