luni 20 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3489
Abonează-te
Newsweek România

Lucrările de la „Golden Gate de Brăila”, podul suspendat de peste Dunăre, se apropie de 50%

Data publicării: 02.08.2021 • 17:46 Data actualizării: 02.08.2021 • 17:57
Lucrările de la „Golden Gate de Brăila”, podul suspendat de peste Dunăre, se apropie de 50%. / Foto: Cătălin Drulă, Facebook
Lucrările de la „Golden Gate de Brăila”, podul suspendat de peste Dunăre, se apropie de 50%. / Foto: Cătălin Drulă, Facebook
Lucrările de la „Golden Gate de Brăila”, podul suspendat de peste Dunăre, se apropie de 50%. / Foto: Cătălin Drulă, Facebook
Lucrările de la „Golden Gate de Brăila”, podul suspendat de peste Dunăre, se apropie de 50%. / Foto: Cătălin Drulă, Facebook

Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50% iar în acest moment se lucrează la blocurile de ancoraj, la turnuri şi la drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Tulcea, arată ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

"Podul de la Brăila: lucrările avansează bine. La ce se lucrează acum: la blocurile de ancoraj; la turnuri, unde se pregăteşte terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal - se montează schele, cablul de tragere; la drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podeţe şi se toarnă beton pentru fundaţia acestora. Stadiul fizic pe întreg proiectul (pod+drumuri de legătură) se apropie de 50%", a scris, pe Facebook, ministrul Transporturilor.

Citește și: Trenurile CFR aproape stau pe loc din cauza caniculei: restricţii de viteză pe raza a şase regionale

Podul suspendat, supranumit „Golden Gate de Brăila”, este poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Citește și: VIDEO Campionul olimpic la sărituri în apă croșetează în tribune, în timpul finalei feminine

Fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră