La Galați a fost finalizată o navă de război de 180 de metri lungime. Cine este beneficiarul? Nava HNLMS Den Helder aparține Marinei olandeze și își ia numele de la portul ei de bază, care va fi Den Helder, a fost finalizată și a părăsit Șantierul Naval din Galați.
Den Helder, care are o lungime de 180 de metri, face primele mile marine pe fluviul Dunărea, Marea Neagră și Marea Mediterană. Probele de mare a navei din clasa Combat Support Ship (CSS) vor continua în apele teritoriale ale partenerilor NATO și în apropierea acestora.
Citește și: România nu are nave de luptă, dar face pentru alții. Platformă militară livrată pentru Pakistan
Ea a fost construită în România la Galați și urmează să fie finisată în Olanda la șantierul din Vlissingen și portul Den Helder. Aici va fi echipată și cu senzori și sistemele de arme, dar construcția ei a fost realizată în România.
La Galați a fost finalizată o navă de război de 180 de metri lungime. Cine este beneficiarul?
Contractul de construcție a navei de sprijin de luptă Den Helder (A 834) a fost semnat pe 19 februarie 2020, între concernul de construcții navale Damen și Agenția pentru Materiale de Apărare (Defensie Materieel Organisatie), aflată în subordinea Ministerului Apărării al Regatului Olanda. Această unitate a fost construită de șantierul naval Damen Shipyards Galați.
Acolo, pe 2 decembrie 2020, au fost tăiate primele foi de metal pentru construcția unei noi nave. Sarcina principală a lui Den Helder va fi să reînnoiască proviziile altor nave de pe mare cu combustibil, uleiuri, muniție, piese de schimb și provizii.
Citește și: SURSE România vrea să dea 300.000.000$ pe 2 nave pe care SUA le consideră „prea costisitoare”
În plus, poate fi folosit pentru a combate traficul de droguri, a controla fluxul de refugiați și a oferi asistență victimelor dezastrelor naturale și catastrofelor.
Capacitatea sa de transport include 7.600 m³ de motorină, 1.000 m³ de combustibil de aviație, 226 m³ de apă potabilă și 434 t de marfă solidă, inclusiv muniție. În plus, la bord pot fi transportate 24 de containere, iar două macarale de punte de 40 de tone sunt proiectate pentru a le manipula.
Sisteme moderne de armament
Conform unor surse, în Olanda nava va fi dotată cu un tun universal Leonardo OTO Melara Strales de 76 mm care utilizează muniție de precizie DART, un singur lansator de rachete antiaeriene cu rază scurtă de acțiune RIM-116 RAM și patru tuniri robotizate Lionfish 12.7.
Cele mai importante elemente ale echipamentelor electronice vor fi stația radar de scanare în fază activă (AESA) Thales NS100 destinată supravegherii aeriane și maritime și radarul de control al Thales PHAROS.