Hidroelectrica a primit cele mai mari amenzi în urma reclamațiilor clienților

DE Edi Neagu | 31.08.2021 - 10:45
ANRE a dat amenzi companiilor de electricitate. FOTO: Facebook

Compania ENEL are, în schimb, cele mai numeroase reclamații din partea oamenilor.

SHARE

Hidroelectrica a primit cele mai mari amenzi de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) în perioada 1 iulie 2020 - 30 iunie 2021, în timp ce Enel este compania pe numele căreia s-au depus cele mai multe reclamaţii, arată datele furnizate de ANRE pentru AGERPRES.

Astfel, în perioada menţionată, autoritatea a gestionat un număr de 11.256 de reclamaţii, dintre care 8.053 în sectorul energiei electrice şi 3.203 în sectorul gazelor naturale, în contextul liberalizării pieţelor.

În privinţa energiei electrice, pe numele Hidroelectrica s-au primit 806 reclamaţii, în urma căreia compania a primit 109 sancţiuni în valoare totală de 1,59 milioane de lei.

CITEȘTE ȘI: Valentina Pelinel nu exclude să îi ofere lui Cristi Borcea al zecelea copil: „Ar fi o binecuvântare”

Enel Energie Muntenia a avut 2.481 de plângeri pe numele său şi a primit 132 de amenzi în valoare de 1,325 milioane de lei. Enel Energie a generat 1.210 reclamaţii şi a primit 105 sancţiuni de 1,22 milioane de lei.

În topul furnizorilor de electricitate cu probleme urmează Electrica Furnizare - 994 reclamaţii, 48 de sancţiuni de 720.000 lei, E.ON Energie - 460 reclamaţii, 28 de sancţiuni de 620.000 lei şi CEZ Vânzare, cu 239 plângeri şi 19 amenzi de 270.000 lei.

CITEȘTE ȘI: Efectul nevaccinării: în România se moare de cinci ori mai mult din cauza COVID decât în Israel

Principalele aspecte reclamate au fost modul de facturare a energiei, contractarea, procedura de schimbare a furnizorului, aspecte legate de conectare şi deconectare, precum şi relaţia cu clienţii.

În ceea ce priveşte piaţa gazelor, E.ON Energie este compania cea mai amendată. ANRE a primit pe numele ei 231 de reclamaţii şi a dat 42 de amenzi în valoare de 560.000 de lei.

Enel Energie Muntenia este a doua, cu 155 de reclamaţii şi 19 amenzi de 225.000 de lei. Urmează Engie România, cu 228 plângeri şi 11 amenzi de 130.000 de lei.

Clasamentul continuă cu Nord Gaz - 46 de reclamaţii, două amenzi de 110.000 lei, Nova Power & Gas - 21 reclamaţii, 7 amenzi de 40.000 lei, Enel Energie - 123 reclamaţii, şase amenzi de 20.000 lei, Premier Energy - 170 plângeri, 13 amenzi de 20.000 lei, Energia Gas & Power - 51 de reclamaţii, trei amenzi de 10.000 de lei şi Electrica Furnizare - 50 de reclamaţii, două amenzi de 10.000 lei.

Consumatorii au reclamat pe piaţa gazelor nereguli cu privire la facturare, schimbarea furnizorului, preţul gazelor, dar şi calitatea acestora.

ANRE precizează că nu încasează venituri din amenzi, aceste sume constituind venituri la bugetul de stat.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te