Situații similare sunt și în alte gări. Alte trenuri au oprit direct pe traseu, unii dintre călători au coborât și au încercat să meargă pe jos. Peste 1.000 de angajați ai CFR au declanșat o grevă spontană, nemulțumiți de faptul că legea statutului personalului feroviar nu se aplică și de faptul că salariile sunt mici.
Trenurile afectate până la momentul prezent ca urmare a protestului spontan al personalului CFR SA de pe raza regionalelor Iași, București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta, Galați: 6002, 6461, 5603, 5401, 1541, 5402, 5461, 5415, 1858, 5411, 1752, 8080, 8202, 8201,1884, 1660 , 1572, 1573, 1541 ,1655, 5014, 5106, 7571, 3085, 4103, 3074, 1734, 1832, 4020, 4451, 4703, 3073, 1831.
În Gara de Nord sunt anunțate întârzieri ale trenurilor care trebuie să sosească, întârzieri care ajung și la 130 de minute.
Citește și: Trei zile de proteste ale profesorilor: Salariile vor crește cu 60 de lei, nu cu 400. Inacceptabil
Societatea de Transport București STB SA a reintrodus linia express 780 pentru preluarea fluxurilor de călători între Aeroportul Otopeni și Gara Basarab, ca urmare a grevei spontane a angajaților CFR.
Autobuzele acestei linii vor circula pe toată durata grevei pe traseul Aeroportul Otopeni, Aeroportul Băneasa, Piața Presei, Gara de Nord, Gara Basarab.
Din cauza protestului spontan, unii călători care făceau naveta spre serviciu nu au mai ajuns la muncă.
Citește și: Omicron se răspândește ca un foc scăpat de sub control. Virusul a infectat, deja, 89 de ţări
Călătorii unui tren care ar fi trebuit să ajungă la Ploieşti n-au mai aşteptat ca garnitura să repornească şi au continuat drumul pe jos, scrie Digi24.
Trenurile au rămas blocate în gara din Oradea
Protestul angajaţilor CFR e în plină desfăşurare şi în gara din Oradea.
Niciun tren nu a ajuns sau nu a plecat în ultimele 120 de minute din gara din Oradea.
În grevă au intrat întâi impiegații de mișcare, apoi li s-au alăturat și alți angajați.
Zece trenuri din această zonă sunt afectate. Sunt trenuri care au oprit pe traseu sau în gară. Unii pasageri au coborât și așteaptă să vadă cum își pot continua drumul spre destinație. Nu e clar cât va mai continua acest protest.
Angajații CFR au declanșat un protest spontan
Potrivit CFR Călători, protestul este o acțiune a angajaților de la SCRL Brașov SA și a CFR SA, ca urmare a prorogării până la data de 1 ianuarie 2023, a legii 195/2020, privind Statutul Personalului Feroviar, legiferată prin OUG 130/17.12.2021.
„Societatea Comercială de Reparații Locomotive CFR – SCRL Brașov SA este filială a CFR Călători SA, fiind la ora actuală în procedură de insolvență care intră sub incidența Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență (dosar nr. 4249/62/2014* – termen 19.11.2019). Pentru CFR Călători SA, SCRL Brașov SA este un furnizor de servicii care pe bază contractuală asigură și realizează mentenanța curentă, reparații planificate și accidentale ale materialului rulant motor al CFR Călători. Pentru prestația efectuată de SCRL către CFR Călători plățile sunt efectuate la zi, nefiind înregistrate restanțe", transmite CFR Călători.
Sindicalist: Salariile la calea ferată nu mai sunt atractive
Sindicaliștii sunt nemulțumiți de faptul că legea legii statutului personalului feroviar nu se aplică și de faptul că salariile sunt mici, spune Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.
„Salariile la calea ferată nu mai sunt atractive, nu mai sunt mulți doritori să vină spre calea ferată, fapt care a dus la o lipsă de personal, inclusiv la mecanici sau reparatori de locomotivă... Mulți ajung la salariul minim brut pe economie, odată cu creșterea de la 1 ianuarie. Reparatorii de locomotive deja au oprit lucrul în această dimineață, s-au retras în ateliere și așteaptă împreună cu ceilalți CFR-iști să vadă ce discută liderii de federații sindicale cu conducerea Ministerului Transporturilor", a spus liderul de sindicat.