Gabriel Oprea, achitat în dosarul morții polițistului Bogdan Gigină. Mașina avea cel puțin 140 km/h

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 06.03.2023 - 16:53
Gabriel Oprea Foto: INQUAM PHOTOS/George Călin

Fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, a fost achitat de Tribunalul București în procesul în care este acuzat pentru ucidere din culpă în legătură cu accidentul în care a murit polițistul Bogdan Gigină.

SHARE

Fostul ministru de Interne Gabriel Oprea a fost achitat de Tribunalul București, în procesul în care este acuzat de ucidere din culpă în legătură cu accidentul grav produs pe un bulevard mare din Capitală și urma căruia a murit polițistul Bogdan Gigină. 

Tragedia s-a produs în 2015 iar acum, magistrații TB au decis că ”fapta nu există” conform unor surse G4Media.

Decizia nu este definitivă.

Gabriel Oprea, achitat în dosarul morții polițistului Bogdan Gigină. Mașina avea cel puțin 140 km/h

Soluția de luni a Tribunalul București a sunat sec: „În baza art. (...) din Codul de Procedură Penală achită pe inculpatul Oprea Gabriel pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă”.

Gabriel Oprea a fost trimis în judecată de DNA, în mai 2018, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, însă dosarul acestuia s-a plimbat pe la mai multe instanţe din motive de procedură, la Judecătoria Sectorului 1 şi apoi Tribunalul Bucureşti.

Citește și: Gabriel Oprea revine în prim- plan: Suntem alături de premier, PSD și președinte pentru stabilitate

În dosar este judecat şi Petre Mazilu, administratorul firmei General MPM Impex SRL, responsabil cu execuţia unei lucrări la instalaţia subterană de gaze, care nu era semnalizată corespunzător la nivelul străzii.

El a fost singurul vinovat. Petre Mazilu fost condamnat la 2 ani şi 8 luni de închisoare cu suspendarea pedepsei sub supraveghere.

Polițiștii chemați ca martori în proces au spus că erau obligați să circule cu viteze excesive. Pentru a ajunge la orele fixate de Oprea, acesștia circulau și 150 km/h în București.

Cum a murit polițistul Bogdan Gigină

"În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a

 suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului,

victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul.

La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa", susţine DNA.

Motociclistul deschidea coloana oficială şi trebuia să ajungă în intersecţii înainte de restul coloanei, să se asigure că traficul este oprit, după care, în momentul apropierii restului coloanei, să se deplaseze

 cu viteză sporită către următoarea intersecţie pentru a repeta acest proces. După ce coloana a ajuns în intersecţia străzii Ştirbei Vodă cu Calea Plevnei, poliţistul Gigină a accelerat către următoarea

 intersecţie, cea cu Splaiul Independenţei, unde a intrat cu motocicleta într-o groapă din carosabil, săpată de muncitorii firmei General MPM Impex SRL.

Citește și: Gabriel Oprea era omul bun la toate al lui Miron Cozma. Îl ajuta la blaturi. „Era plin de bani”

Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL a dispoziţiilor legale şi

a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi - activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia.

Procurorii spun că de la preluarea funcției de ministru de Interne, la începutul anului 2014, Gabriel Oprea a dispus - cu încălcarea dispozițiilor legale privind însoțirea demnitarilor de către poliția rutieră

 - însoțirea sa permanentă de către un dispozitiv de poliție rutieră, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv să facă parte și un polițist rutier motociclist.

În acest mod, ministrul Gabriel Oprea și-a conferit, în mod discreționar, "drepturi" neprevăzute de cadrul legal, a căror exercitare a presupus punerea unor polițiști rutieri în situații de risc sporit și, totodată, a impus ca deplasarea echipajelor de poliție rutieră să se facă în regim de viteză sporită. Pe cale de consecință, Gabriel Oprea a pus polițiștii rutieri care au executat această activitate de însoțire într-o situație permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate cu un potențial ridicat de producere de evenimente rutiere, arătau procurorii.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te