Contractul pentru achiziția celor 100 de troleibuze a fost semnat de fostul primar Gabriela Firea în aprilie 2020, iar în octombrie municipalitatea anunța că îl reziliază pe motiv că producătorul nu a prezentat certificatul de omologare.
Citește și: 19.000 lei/lună pentru Ion Rădoi, sindicalistul care a blocat metroul în plină pandemie COVID
”Primăria Municipiului București a reziliat contractul pentru furnizare celor 100 de troleibuze pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale de către furnizor, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh, asociere care a contestat în instanță rezilierea. Primăria Municipiului București se află în litigiu în mai multe dosare cu Asocierea Turco Germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.
Troleibuze noi în București, când?
Actuala administrație dă asigurări că depune toate eforturile pentru a rezolva situația.
”În acest moment Primăria Municipiului București face toate demersurile conform legislației în vigoare pentru a relua licitația și pentru a respecta termenii contractului de finanțare încheiat cu Administrația Fondului de Mediu. În conformitate cu prevederile Contractului de Finanțare nr. 39/28.12.2018, încheiat între Administrația Fondului pentru Mediu și Municipiul București, Anexa -2 – Grafic de finanțare nerambursabilă – termenul pentru utilizarea finanțării primite din partea AFM este 31.12.2021. Acest termen poate fi modificat în conformitate cu art. 3 parag. 4 ”În caz justificat, pe baza solicitării motivate a Beneficiarului, durata de realizare a proiectului poate fi prelungită, dar numai cu acordul Comitetului director al Autorității””, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.