De ce vin cu întârziere facturile de la Hidroelectrica? Explicația oficială așteptată de români

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 05.12.2023 - 19:37
De ce vin cu întârziere facturile de la Hidroelectrica. Explicația oficială așteptată de români Foto: facebook/Hidroelectrica
De ce vin cu întârziere facturile de la Hidroelectrica. Explicația oficială așteptată de români Foto: facebook/Hidroelectrica

Milioane de români nu cunosc motivul pentru care facturile de la Hidroelectrica vin cu întârziere foarte mare. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja a explicat care este motivul.

SHARE

Milioane de români nu cunosc motivul pentru care facturile de la Hidroelectrica vin cu întârziere foarte mare. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja a explicat care este motivul acestor decalaje.

„Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit.

În vârful crizei energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem. Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.

De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că, în decurs de un an, să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România, nu e un proces simplu.

Citeşte şi: Facturile la energie ar putea bubui. Guvernul vrea să limiteze prin OUG compensarea tarifelor

De ce vin cu întârziere facturile de la Hidroelectrica? Explicația oficială așteptată de români

Există o nouă conducere, acum, la Hidroelectrica şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.

Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non-casnici, să aibă lucrurile în bună regulă”, a precizat Sebastian Burduja.

Citeşte şi: Banii europeni vor fi folosiţi la compensarea plafonării prețurilor la energie. Altfel erau pierduţi

Criza de energie a avut un impact important asupra facturilor, unele dintre ele fiind transmise chiar greșit.

„În criza energetică au fost facturi greşite, cu zerouri în plus, tocmai pentru că atunci Guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată.

Furnizorii au nevoie de 3-4 luni de câte ori se schimbă această schemă de plafonare-compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schema aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste dereglări pe lanţ”, a mai spus Sebastian Burduja.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te