Dacă îți lași mașina la Soare, te poți trezi cu pagube de mii €. Cum o protejezi de caniculă?

DE Alex Darvari | Actualizat: 17.07.2024 - 08:57
Dacă îți lași mașina la Soare, te poți trezi cu pagube de mii €. Ce părți sunt afectate de caniculă? - Foto: Freepik
Dacă îți lași mașina la Soare, te poți trezi cu pagube de mii €. Ce părți sunt afectate de caniculă? - Foto: Freepik

Dacă îți lași mașina la Soare, te poți trezi cu pagube de mii €. Ce părți ale autoturismului sunt afectate de caniculă îți spunem potrivit analizei realizate de specialiștii din domeniu.

SHARE

Expunerea mașinii la radiațiile UV nu poate decât să cauzeze probleme mașinii și daune, a căror reparare vă va costa scump.

Pentru majoritatea șoferilor, în special pentru cei care locuiesc sau lucrează în centre urbane mari, parcarea în spații publice în aer liber este, în lipsa unor locuri de parcare închise, un rău necesar.

Citește și: Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece

Acest lucru se datorează faptului că expunerea unui vehicul la condițiile meteorologice extreme precum canicula  va duce mai devreme sau mai târziu la deteriorarea acestuia.

Unul dintre cei mai mari dușmani ai mașinii este, fără îndoială, soarele și în special soarele de vară, deoarece provoacă modificări nu numai în culoarea caroseriei, ci și în alte părți ale vehiculului.

Dacă îți lași mașina la Soare, te poți trezi cu pagube de mii €. Cum om protejezi de caniculă?

Dincolo de orice îndoială, cea mai mare daună pe care soarele o provoacă mașinii este exfolierea vopselei de pe caroserie. Suprafețele paralele cu solul, cum ar fi acoperișul și capota, sunt cele mai vulnerabile la radiațiile solare, în timp ce culorile închise, cum ar fi negru și albastru închis, sunt deosebit de sensibile.

Corpurile de iluminat, cel puțin cele realizate din materiale sintetice, prezintă același risc.

Radiațiile solare provoacă, de asemenea, îmbătrânirea pieselor din cauciuc, fie că este vorba de șetrgătoare, garnituri sau anvelope de roți.

Citește și: VIDEO Ford Capri, „Mustang-ul de Europa”, înviat după 38 de ani în formă de SUV electric. Cât costă

Daunele de mai sus nu sunt neglijabile, deoarece costul restaurării lor depășește mii de euro.

Prin urmare, este mai bine să vă protejați mașina de radiațiile UV decât să vă asumați riscul de a provoca daune mai mult sau mai puțin grave.

În sfârșit, decolorarea și decolorarea pot apărea și pe suprafețele interioare, cel puțin pe cele care rămân expuse la soare.

Acest lucru poate fi realizat prin plasarea unei protecții solare, fie prin acoperirea elementelor absolut esențiale, cum ar fi suprafața parbrizului, fie prin alegerea unei prelate pentru întreaga caroserie.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te