Cum pot primi șoferii o subvenție de 3.000€ ca să își ia o mașină nouă pe motorină sau benzină?

DE Alex Darvari | Actualizat: 28.05.2024 - 08:21
Cum pot primi șoferii o subvenție de 13.500€ ca să își ia o mașină nouă pe motorină sau benzină? - Foto: Pexels / Lazy Gallery

Peste un miliond e români trăiesc în Italia. Ei pot primi o subvenție de până la 13.500 de euro chiar dacă decid să își cumpere o mașină pe motoriă sau pe benzină

SHARE

Vechimea tot mai mare a parcului de vehicule în circulație la nivel european determină țările să pună în aplicare măsuri de reînnoire a acestuia.

Citește și: 30.000 lei amendă și suspendarea permisului pentru șoferii ce folosesc aceste aplicații din telefon

Cum pot primi șoferii de la stat 13.500 € când își iau o mașină nouă pe motorină sau benzină?

În contextul în care parcul auto european este îmbătrânit, țările caută modalități de a ajuta populația să achiziționeze mașini noi, mai sigure și mai ecologice.

Un pas important în această direcție a fost făcut de Italia, care la 3 iunie lansează un program de casare a mașinilor vechi, cu subvenții foarte mari - până la 13 750 de euro - pentru achiziționarea unei mașini noi, chiar dacă aceasta este propulsată exclusiv de un motor cu combustie internă (de exemplu, diesel sau benzină).

Citește și: Rabla 2024: Cea mai ieftină mașină electrică, de la 15.700 €. TOP 5 mașini electrice „accesibile”

În Italia trăiesc peste 1.000.000 de români. Românii din țară își pot lua o mașină cu această subvenție apelând și pe numele rudelor din Italia. 

Citește și: 3.000 € ar plăti în plus cei ce își iau mașină electrică, după o decizie neinspirată a Guvernului

În România subvenția pentru achizția unei mașini noi este m,ult mai mică. Programul RABLA are la bază acordarea unei tichet în valoare de 7.000 lei pentru un vehicul uzat, sau 10.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate.

Detalii depsre Programul Rabla AICI 

Acesta este un program care a fost publicat acum în ziarul guvernului și care se așteaptă să contribuie decisiv la reînnoirea parcului auto în circulație și, în special, la eliminarea mașinilor vechi din categoriile Euro 0, 1, 2 și 3, care reprezintă 25% din parcul auto italian existent.

Subvențiile

Spre exemplu, guvernul italian subvenționează cu 3.000 de euro pe cei care cumpără o mașină cu motor termic și emisii de CO2 de 61-135 g/km și retrag o mașină Euro 0, 1 sau 2. Prețul înainte de impozitare al mașinii achiziționate nu trebuie să depășească 35.000 de euro.

Pentru achiziționarea unui autoturism hibrid plug-in cu emisii de 21-60 g/CO2 se oferă o subvenție de 4.000 de euro, care crește cu 8.000 de euro dacă se retrage un Euro 0,1 sau 2 IX, în timp ce pentru cei cu un venit familial anual sub 30.000 de euro subvenția este de 5.000 de euro, iar la retragerea unui Euro 0,1 sau 2 IX, subvenția este de 10.000 de euro.

Cei care beneficiază cel mai mult de programul guvernului italian sunt cei care cumpără o mașină electrică, subvenția fiind de 6.000 de euro și crescând cu 5.000 de euro până la 11.000 de euro la retragerea unui automobil Euro 0,1 sau 2.

Pentru cei care au în prezent un venit familial mai mic de 30.000 de euro, subvenția fără casare pentru achiziționarea unei mașini electrice este de 7.500 de euro, crescând la 13.750 de euro dacă este însoțită de casarea unei mașini Euro 0,1 sau 2.

Trebuie remarcat faptul că se acordă o primă și pentru cei care retrag mașini cu tehnologie mai modernă (Euro 3,4 sau 5), dar aceasta este mai mică.

De asemenea, prețul înainte de impozitare pentru mașinile noi care urmează să fie achiziționate nu trebuie să depășească 35.000 de euro pentru mașinile electrice, 45.000 de euro pentru hibrizii plug-in și 35.000 de euro pentru IX propulsate exclusiv de un motor termic.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te