Cum obții restituirea amenzilor plătite în starea de alertă pentru formularul PLF

DE Alin Crișan | Actualizat: 17.08.2022 - 18:50
Formular - Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

a fost publicată procedura pentru restituirea amenzilor plătite pentru necompletarea formularului PLF (formularul digital de intrare în România pe care a trebuit să îl completăm în timpul stării de alertă), iată care sunt pașii ce trebuie urmați, până la jumătatea lui noiembrie.

SHARE

1. Cine poate să ceară restituirea amenzilor plătite?

Cei care până la 30 iulie au primit și plătit amenzi în baza art. 4 alin. (1) din OUG nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România. 

Citește și: O polițistă sub acoperire l-a vrăjit pe traficantul Mizdron care vindea cocaină în cluburi de lux

2. Restituirea acoperă doar ce s-a plătit?

Da, doar cuantumul amenzii plătit de cel amendat. În spațiul public a fost ridicată de mai multe ori problema celor care au contestat aceste amenzi și am avansat cheltuieli de judecată, iar, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 257/2022, amenzile contestate fiind automat anulate, s-au trezit că procesele lor au rămas fără obiect. Restituirea, conform Legii nr. 257/2022, vizează doar cuantumul plătit ca amendă și nimic altceva.

3. De când și până când se pot cere restituirile?

Citește și: „Curierii” DIICOT au ridicat 11 kg de droguri și un pistol. Banda de traficanți din Cluj, „aspirată”

Prin Ordinul Ministerului Dezvoltării 1.620/2022, autoritățile au stabilit și procedura concretă ce trebuie urmată pentru recuperarea amenzilor plătite. Cererile se pot trimite deja, la acest moment, data-limită fiind pe 14 noiembrie.

4. Ce trebuie depus și unde?

Restituirea se face în baza unei cereri, modelul, pe care l-am atașat la finalul acestui material, fiind prevăzut de ordinul mai sus menționat. 

Citește și: Interlopul Țiți din clanul Spaniolul creștea canabis acasă. Implicat într-o bătaie cu electroșocuri

Cererea se poate depune și la ghișeu, și în format electronic, împreună cu o copie a actului de identitate. Solicitanții depun cererea la organul fiscal local competent, adică direcția de taxe și impozite din cadrul primăriei de domiciliu, conform ministerului. Cei care aleg varianta de depunere electronică trimit cererile fie prin e-mail, fie prin Spațiul Virtual Privat, dacă au cont acolo. De asemenea, cererile se pot depune și prin împuternicit - avocat.

5. Alături de cerere, ce se mai depune?

Cererea de restituire trebuie neapărat însoțită de copii ale procesului-verbal de constatare a contravenției și ale documentelor de plată - altfel nu va fi luată în calcul.

Citește și: Un bucureștean din 100 are loc în adăposturi în cazul unui atac inamic. Restul, în peșteri și grote

6. Banii vin pe card sau se pot cere și numerar?

În cererea depusă sau trimisă electronic trebuie trecut, dacă e cazul, codul IBAN aferent contului în care se solicită restituirea și banca la care e deschis contul. Asta în cazul în care nu se optează pentru restituirea sumei în numerar, la casieria direcției de taxe și impozite.

Citește și: Viktor Orban este noul Nicolae Ceaușescu. Asemănări între cei doi dictatori la care nu te-ai gândit

7. Cam cât va dura până la restituirea banilor?

Dacă cererile sunt completate corect și sunt însoțite de toate documentele cerute, în termen de 45 de zile se vor soluționa cererile, potrivit avocatnet.ro

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.