Cum a fost încurajat măcelul pe șosele în regimul PSD-ALDE

DE Alexandru Pop | Actualizat: 27.12.2019 - 11:19
Grupul organizat care a slăbit legile penale, dar și Codul Rutier Foto: INQUAM Photos/ George Călin

Lupta lui Liviu Dragnea cu legile penale a slăbit și Codul Rutier. Mai mulți parlamentari care au fost sancționași de Poliția Rutieră au inițiat proiecte de lege care au încurajat încălcarea Codului Rutier.

SHARE

La începutul acestui an, Un deputat ALDE, cu dosar penal pentru ca a condus in timp de avea permisul suspendat, a inițiat un proiect de lege potrivit căruia șoferii pot sa-și aleagă perioada de suspendare a permisului auto.

Deputatul Ştefan-Alexandru Băişanu, șeful ALDE Suceava, s-a ales, in 2017, cu dosar penal după ce a fost surprins în timp ce gonea pe şoselele din Bacău, deşi avea permisul de conducere suspendat. Băişanu conducea cu viteza de 142 km/h când a fost surprins de aparatul radar.

„În cazul suspendării provizorii a permisului auto, conducătorul auto poate să-şi aleagă perioada suspendării, potrivit faptei contravenţionale pe care a săvârşit-o (...) într-o perioadă de 365 de zile de la data săvârşirii faptei contravenţionale”, arată deputatul ALDE în proiectul de lege depus, în procedură de urgenţă, la Senat, citat de ziarul Adevărul.  

Motivul propunerii ar fi ca sunt șoferi lăsați “fără pâine” când li se ia carnetul, după ce au săvârșit „o încălcare minora a legislației”. 

Codul Rutier spune ca şoferii pot fi sanctionaţi prin suspendarea permisului pentru o perioadă de 30, 60 sau 90 de zile. 

Din fericire, această propunere legislativă nu a trecut de Parlament.

Filmările cu telefonul

Analizând articolul 139 din Codul de procedură penală în varianta modificată în Parlament, procurorii  au constatat că eliminarea, dintre mijloacele de probă, a înregistrărilor va îngreuna dovedirea infracțiunilor. Articolul 139, alineatul 3 stabilește că ”înregistrările prevăzute în prezentul capitol, efectuate de părți și de subiecții procesuali principali, constituie mijloace de probă când privesc propriile convorbiri sau comunicări pe care le-au purtat cu terții”, eliminându-se astfel posibilitatea de a folosi ca probe orice alte înregistrări dacă nu sunt interzise de lege. Așadar, dacă o persoană filmează un șofer care pune în pericol siguranța traficului sau chiar un accident, acea filmare nu va putea fi folosită ca probă pentru că filmarea nu este realizată de una din părțile din dosar”.
 

Legea radarelor

În 2018, Parlamentul României a decis că mașinile de poliție cu radar trebuie să fie obligatoriu presemnalizate cu un panou afişat cu 500 - 1.000 de metri înainte, pe sensul de mers.

Proiectul de lege mai prevedea că panoul se montează de către administratorul drumului la solicitarea poliţistului, iar maşinile cu radar trebuie să fie inscripţionate vizibil, dar şi poziţionate vizibil.

De asemenea, dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de 10 metri de maşina de poliţie.

Sindicaliștii din poliție au criticat acest proiect de lege, afirmând că mulţi dintre parlamentari sunt vitezomani au fost prinşi de radar şi transformați în pietoni. De altfel, zeci de senatori şi deputaţi au, sau au avut, procese cu poliţiştii de la Rutieră. Cei mai mulţi au fost traşi pe dreapta timp de 3 luni.

Bende Sandor, deputat UDMR, este unul dintre semnatarii proiectului conform căruia echipajele radar ar urma să fie semnalizate prin panouri vizibile. La rândul său alesul a rămas fără carnet după ce a fost prins circulând cu viteză peste limita legală. Contactat, Bende Sandor a transmis pentru ProTv că nu exista o legătură între ce a păţit şi document, dar că:

″Statul român trebuie să se comporte ca un om civilizat şi sincer. Cu metode cinstite şi transparente. Dacă poliţiştii încearcă să se ascundă în boscheţi, cu nimic nu mai sunt mai presus de cei care încalcă legea”.

Ştefan Alexandru Băișanu, vicepreşedintele comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor. Acesta spune însă că nu a votat acest proiect şi că are un altul, în care propune majorarea vitezei în localitate la 70 de kilometri pe oră. Şi deputatul ALDE a fost prins de radar şi sancţionat.

Băișanu: ″Mai am o lună şi-mi recuperez permisul. Nu poţi circula cu 50 la ora când fac 10 mii de km pe lună naveta. Am greşit, am plătit.″

Gabriel Vlase, vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, actualul șef SIE, este un abonat al radarelor. În ultimii 7 ani a fost sancţionat de tot atâtea ori şi a mers de fiecare dată să conteste decizia în instanţă, conform ProTv.

Vlase: ’Fac naveta şi, ca toţi şoferii, mai greşesc. De cele mai multe ori pentru că sunt pe drumuri care par în afara localităţii şi de fapt sunt în localitate şi poliţia te aşteaptă exact pe acele porţiuni de drum. Nu e an în care să nu rămân fără permis. Anul trecut l-am avut suspendat 6 luni.”

În iulie 2019, CCR a declarat neconstituționale prevederile din modificările legislative privind amplasarea radarelor pe vehiculele poliției pe drumurile publice, în urma reexaminării. Astfel, judecătorii au admis parțial sesizarea de neconsituționalitate a președintelui Klaus Iohannis. Însă Codul Rutier este deja afectat de modificările aduse la inițiativa parlamentarilro PSD ALDE.

Oamenii autorității, certați cu Codul Rutier

La 12 mai 2019, Viceprimarul Capitalei, Aurelian Băulescu, a rămas fără permis de conducere după ce a fost prins de polițiști că circula cu 103 kilometri/ora în București, au precizat, pentru MEDIAFAX, surse din cadrul poliției. Acesta a fost prins în zona Mihai Bravu, potrivit acelorasi surse.

Deputatul PSD, Cătălin Rădulescu „Mitralieră” a făcut scandal, la 13 noiembrie, după ce ar fi fost prins trecând cu mașina pe roșu, în Capitală. Polițiștii au pus o autospecială în fața lui, însă Rădulescu a continuat scandalul.

Văzând că este filmat, acesta a izbucnit, spunând că „nu vrea să vorbească cu presa” și a vrut să demareze, în timp ce polițistul i se adresează spunându-i să rămână pe loc.

Politicianul negat ulterior incidentul.

Daniel Chițoiu, secretar general al ALDE, a fost implicat joi dimineață într-un accident rutier pe DN 7, în localitatea Zamfirești din județul Argeș, pe Dealul Negru. El conducea o mașină Audi și s-a lovit frontal cu un autoturism Logan.

Șoferul Loganului, în vârstă de 82 de ani, și o femeie de 73 de ani, pasageră în același autoturism au murit. Martorii spun că Daniel Chițoiu ar fi intrat pe contrasens.

Apel disperat al Poliției Rutiere

"44 de accidente, 19 persoane decedate şi 33 grav rănite... doar în ultimele 48 de ore! Este FOARTE MULT, este EXTREM DE MULT! Vă rugăm să înţelegeţi că nerespectarea regulilor rutiere vă poate costa viaţa! Şi mai înţelegeţi ceva - Sărbători sunt şi la anul... şi peste doi ani... şi peste 10 ani... şi peste 50 de ani. Nu vă mai grăbiţi, pentru că o oră pe care credeţi că o câştigaţi vă poate costa viaţa! Dacă eşti la volan şi vezi acest mesaj, închide imediat telefonul... eşti în pericol să faci un accident! Dacă eşti pasager, citeşte cu voce tare să audă şi şoferul!" - a fost mesajul postat ieri de MAI pe pagina de socializare.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te