Contracte online și protecția consumatorilor. Recomandările ANCOM pentru utilizatorii de telecom
Utilizatorii au dreptul de a fi informați de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condițiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare.
'Înainte de lansarea ofertelor promoționale de Black Friday, ANCOM reamintește utilizatorilor că au dreptul de a fi informați de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condițiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente.
De Black Friday, mulți utilizatori aleg să încheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, să achiziționeze pachete ce includ și terminale sau să-și reînnoiască abonamentele existente.
Contracte online și protecția consumatorilor. Recomandările ANCOM pentru utilizatorii de telecom
De regulă, ofertele promoționale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, în secțiunea magazinului online. În cazul comenzilor online, înainte de plasarea comenzii, pagina de comandă trebuie să conțină o serie de informații minime.
Butonul sau funcția de plasare a comenzii trebuie să afișeze și o atenționare clară privind existența unei obligații de plată după finalizarea comenzii.
Citește și: Ofertă de Black Friday la shaorma. Tinerii din Cluj au stat la cozi interminabile
Dacă nu există o astfel de atenționare, utilizatorul nu are nicio obligație în baza comenzii respective. Pagina de comandă trebuie, de asemenea, să permită revizuirea și corectarea eventualelor erori înainte de trimiterea comenzii
Care sunt drepturile cumpărătorilor
Contractul se consideră încheiat în momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator', subliniază instituția.
Potrivit sursei citate, dacă furnizorul nu confirmă acceptarea comenzii, contractul nu este considerat încheiat, iar dacă stocul de terminale la prețuri promoționale se epuizează înainte de transmiterea acestei confirmări de către furnizor, acesta nu este obligat să livreze produsul pentru care a primit comanda online.
De asemenea, furnizorul de servicii are obligația de a pune la dispoziția utilizatorului și fișa de sinteză a contractului, cel târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării produselor, după caz.
'După încheierea unui contract la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia.
Pentru contractul ce include achiziția unui terminal (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului.
Citește și: Cum să eviți „țepele” de Black Friday. Reducerile de 200% erau de 30 de ori mai mici
Furnizorul are obligația de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atât la prezentarea ofertei, cât și la încheierea contractului, prin punerea la dispoziție a formularului de retragere.
Utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declarații neechivoce de retragere către furnizor înainte de expirarea termenului de 14 zile', noteză autoritatea de reglementare.