Care este rolul României în transportul cerealelor din Ucraina, după ce Rusia a închis Marea Neagră

DE Alexandra Lupascu | 26.07.2023 - 08:11
Care este rolul României în transportul cerealelor din Ucraina, după ce Rusia a închis Marea Neagră Foto: ProfiMedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)

Care este rolul României în transportul cerealelor din Ucraina, după ce Rusia a închis Marea Neagră. Lituania propune transportul prin Marea Baltică, iar Ucraina vrea activarea unor rute de tranzit.

SHARE

Care este rolul României în transportul cerealelor din Ucraina, după ce Rusia a închis Marea Neagră.

Lituania propune transportul prin Marea Baltică, iar Ucraina vrea activarea unor rute de tranzit.

Pe de altă parte, România și patru țări vecine cer ca importul de cereale ucrainene să rămână interzis.

Europenii nu înțeleg

Totuși, Germania se opune faţă de o posibilă prelungire a restricţiilor impuse de cele cinci state membre UE, iar Franța nu are o poziție clară, scriu Știrile ProTV.

Bombardând porturile de la mare și de pe Dunăre, Rusia a demonstrat că vrea să sufoce exportul de cereale ucrainene.

Trei milioane de tone de cereale au plecat în luna iunie din Ucraina. 60 la sută au fost transportate pe așa-numitele coridoare ale solidarității, iar restul prin Marea Neagră.

România rămâne cea mai mare țară de tranzit

”În rada Portului Constanța, după cum se poate observa, zona este aglomerată atât de nave, cât și de barje.

Pe canal sunt 21 de nave, acestea sunt încărcate cu cereale, iar rada Cernavodă și aceasta este aglomerată”.

Citește și: O adolescentă a salvat o fetiță de la înec și apoi s-a sinucis. Nu putea suporta umilința colegilor

România a cerut la Consiliul miniștrilor Agriculturii de la Bruxelles ca vânzarea cerealelor ucrainene să nu fie permisă, în continuare, în țara noastră. Interdicția pentru grâu, porumb, rapiță și semințe de floarea soarelui este valabilă până la 15 septembrie.

Lituania propune transportul cerealelor ucrainene prin portul său baltic

Între timp, președintele Zelenski și alți oficiali ucraineni au criticat demersul.

La fel și Germania, care nu mai susține această măsură, iar Franța este încă indecisă.

Soluții la Bruxelles, România tace

Volodimir Zelenski: ”Orice extindere a restricțiilor este absolut inacceptabilă și de-a dreptul neeuropeană”.

Lituania a propus transportul cerealelor ucrainene prin portul său baltic.

Astfel, grânele ar urma să plece din Ucraina, să treacă prin Polonia pe cale terestră și să ajungă în portul Klaipėda din Lituania, de unde vor fi transportate spre alte patru porturi din Estonia și Letonia.

Comisarul european pentru Agricultură a declarat că o decizie va fi luată doar după ce vor fi analizate pierderile de ambele părți.

Ministrul român al Agriculturii aflat la Bruxelles nu a răspuns solicitării noastre de a comenta subiectul. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te