Avioane de spionaj de 400.000.000$ au traversat România și au supravegheat militarii Rusiei la Marea Neagră
Miercuri, au fost din nou mai multe avioane de spionaj al NATO pe cerul Dobrogei, dar și deasupra Mării Negre.
În primul rând vorbim de un Gulfstream G550 al Forțelor Aeriene ale Italiei care sub indicativul IAM 1495 a zburat mai multe ore deasupra Dobrogei. Mai exact a survolat în buclă zona dintre Magalia și Babadag. Avionul costă 62 de milioane de dolari.

Avioane de spionaj de 400.000.000$ au traversat România și au supravegheat militarii Rusiei la Marea Neagră
Apoi mai vorbim de un Boeing RC-135W Rivet Joint cu indicativul RRR7210 operat de britanici. Acesta a ieșit destul de adânc deasupra Mării Negre. Este înțesat de senzori și monitorizează tot ce se întâmplă pe sute de kilometri. RC-135W Rivet Joint este un aparat de recunoaștere construit de Boeing și care are un tarif orar de exploatare de peste 30.000 de dolari. Are un cost de 330 de milioan de dolari.

Aceste misiuni vin după ce luni, un avion Beechcraft 350ER ALSR (reg. F-RACH, indicativ de apel CMAN26) al Forțelor Aeriene Franceze a efectuat un zbor de supraveghere deasupra Mării Negre. Aeronava a plecat din România și s-a deplasat spre est, dincolo de ultima poziție vizibilă în prezent pe surse deschise.
Citește și: Avionul „Global Hawk” al SUA, misiune în Marea Neagră. De ce Rusia mută echipament militar pe coastă
Platforma ALSR, dedicată colectării SIGINT strategice și tactice, a devenit o prezență familiară de-a lungul flancului estic al NATO.
ALSR este conceput pentru misiuni care necesită o autonomie lungă la altitudine medie, rămânând în același timp discret și rentabil în comparație cu platformele ISR mai mari. Franța desfășoară în mod regulat aceste aeronave în Europa și în Marea Mediterană, în sprijinul eforturilor NATO de colectare de informații.
Astfel de zboruri contribuie la menținerea unei imagini constante a informațiilor asupra unei regiuni care rămâne extrem de sensibilă din cauza conflictului în curs din Ucraina.