VIDEO Autostrada A1, tot mai aproape de finalizare. Când vom putea circula prin Tunelul Margina–Holdea
Lucrările la secțiunea Margina–Holdea a autostrăzii A1 avansează rapid. Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat finalizarea străpungerii unei noi galerii a tunelurilor, un pas esențial pentru finalizarea autostrăzii Boița–Nădlac.
Proiectul autostrăzii A1 continuă să avanseze într-un ritm alert. Lucrările la secțiunea Margina–Holdea intră într-o nouă fază. Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat finalizarea străpungerii unei noi galerii din ansamblul de tuneluri aflate pe acest tronson.
Autostrada A1, tot mai aproape de finalizare. Când vom putea circula prin Tunelul Margina–Holdea
„A fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe secţiunea de autostradă Margina–Holdea (A1)!”, a declarat Cristian Pistol.
Pistol a afirmat că, luni, „străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj–Deva (calea 1), a fost finalizată, după ce, la sfârşitul lunii iulie, s-a realizat şi străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva–Lugoj)”.
Tunelurile sunt realizate prin metoda austriacă, o tehnică de construcție complexă ce presupune foraje de mare precizie. În această etapă, echipele lucrează la excavare, armare și betonare, procese esențiale pentru asigurarea stabilității structurii.
Potrivit CNAIR, șantierul a ajuns la un progres fizic de 44%. În prezent, se intervine simultan la Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover, două dintre cele mai dificile structuri de pe traseu.
„La Tunelul 2, la galeria dreaptă s-au forat 445 de metri din 1.985, iar la galeria stângă 447 din 1.825. La Tunelul Cut&Cover, la galeria dreaptă s-au forat 143 de metri din 302, iar la cea stângă 219 din 228”, a explicat directorul CNAIR, subliniind mobilizarea masivă de echipamente și personal.
Termenul de finalizare pentru secțiunea Margina–Holdea este sfârșitul anului 2026, perioadă până la care peste 750 de muncitori și 200 de utilaje lucrează zilnic pentru a respecta graficul.
Odată terminat acest tronson, România va beneficia de o autostradă continuă între Boița și Nădlac, cu o lungime de aproximativ 360 de kilometri, eliminând astfel unul dintre cele mai problematice puncte de pe coridorul rutier paneuropean.
Proiectul, în valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și reprezintă unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură rutieră din România.