Luna august aduce pentru clienții Hidroelectrica nu doar modificări legislative importante, ci și o creștere a riscurilor în mediul digital. Compania atrage atenția asupra apariției unor imagini contrafăcute de tip „deepfake” cu CEO-ul Hidroelectrica, în care se promovează tranzacționarea acțiunilor societății.
Aceste materiale false pot induce în eroare consumatorii și pot reprezenta o tentativă de fraudă.
Anunț de ultimă oră de la Hidroelectrica. Consumatorii trebuie să fie atenți la documente!
„În această perioadă, solicităm tuturor clienților și consumatorilor Hidroelectrica să fie extrem de prudenți în relația cu informațiile și ofertele care circulă online.
Nu încărcați date personale sau bancare pe platforme neautorizate și verificați întotdeauna sursa informațiilor. În plus, recomandăm raportarea imediată a oricăror conținuturi false sau suspecte,” a anunțat compania.
Această alertă vine într-un context în care compania face față unor modificări legislative importante, respectiv majorarea cotei de TVA de la 19% la 21% pentru energia electrică.
Citește și: Ajutorul la plata facturii pe care clienții Hidroelectrica trebuie să îl știe. Totul devine mai ușor
Sistemul informatic de facturare al Hidroelectrica a fost temporar blocat în perioada 1-10 august, fapt ce va genera întârzieri în emiterea, stornarea sau corectarea facturilor pentru consumatorii casnici și business.
Cu toate acestea, toate celelalte servicii oferite de Hidroelectrica, precum contractarea, gestionarea relației cu operatorii de distribuție și alocarea plăților deja efectuate, vor funcționa normal.
Hidroelectrica subliniază că toate informațiile oficiale privind oportunități financiare sau tranzacționarea acțiunilor sunt comunicate exclusiv prin canale oficiale, cum ar fi Bursa de Valori București (BVB) sau platformele reglementate, și recomandă clienților să nu se lase păcăliți de „citate” sau mesaje false care circulă online.