ANCOM: Recomandări pentru livrarea coletelor de sărbători și obligațiile furnizorilor și expeditorilor
ANCOM a publicat un ghid cu recomandări pentru livrarea coletelor în perioada sărbătorilor de iarnă, subliniind obligațiile atât ale furnizorilor de servicii poștale, cât și ale expeditorilor, pentru a asigura livrări eficiente și fără probleme.
ANCOM: Recomandări pentru livrarea coletelor de sărbători și obligațiile furnizorilor și expeditorilor
Astfel, pentru a evita neplăcerile, este recomandată transmiterea coletelor mai devreme decât în mod obișnuit.
Ce trebuie să facă furnizorii de servicii poștale
Furnizorii de servicii poștale au obligații clare stabilite de lege, reamintește ANCOM.
Livrarea se face numai destinatarului sau persoanei autorizate. Predarea se poate face la orice recipient (de exemplu, cutie poștală, sistem automat de livrare), la adresa indicată de expeditor sau la punctul de contact deservit de personal (după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunţe sosirea trimiterii poştale), în funcție de tipul de serviciu poștal ales de expeditor.
Potrivit ANCOM, furnizorii de servicii poștale au obligația de a informa destinatarii (de regulă, prin SMS/e-mail) despre faptul că urmează să primească o trimitere poștală atunci când livrarea se realizează la un sistem automat de livrare. Totuși, de cele mai multe ori, aceștia informează destinatarii pentru toate modalitățile de livrare.
Dacă destinatarul nu este la adresa indicată sau nu a ridicat trimiterea poștală din sistemul automat de livrare, furnizorul are obligația de a păstra trimiterea în vederea predării la un punct de lucru și totodată de a aviza (a anunța) în prealabil destinatarul despre cum va putea intra în posesia trimiterii poștale.
Potrivit legii, furnizorii trebuie să încerce livrarea trimiterii poștale cel puțin o dată, deși, în practică, mulți asigură și a doua încercare de livrare.