Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,95 %
Elena Lasconi 19,17 %
99,97 %
Marcel Ciolacu 19,15 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

Accidentul feroviar din Teleorman. Ce a dezvăluit ancheta preliminară a CFR Călători

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 22.03.2023 - 18:34
Accident feroviar la Roșiori Foto: ClubFeroviar
Accident feroviar la Roșiori Foto: ClubFeroviar

CFR călători a finalizat ancheta preliminară privind accidentul feroviar din Teleorman și s-a stabilit și un vinovat.

SHARE

CFR călători a finalizat ancheta preliminară privind accidentul feroviar din Teleorman și s-a stabilit și un vinovat. 

Mecanicul nu a frânat la timp iar trenul de călători s-a oprit ca urmare a impactului cu marfarul.

Accidentul feroviar din Teleorman. Ce a dezvăluit ancheta preliminară a CFR Călători

Pe 13 martie, la Roșiori, un tren de călători lovea un tren de marfă încărcat cu mașini, iar CFR Călători a făcut declarații contradictorii, negând inițial că ar fi existat un impact.

Citește și: Mecanicul de locomotivă, găsit vinovat pentru accidentul feroviar din Teleorman, a fost reținut

Potriviet anchetei interne, mecanicul de la locomotiva CFR Călători este de vină, căci nu a apăsat deloc butonul de frână, iar viteza trenului a coborât de la 50 km/h la 0 pe o distanță de numai 117 metri, scrie Club Feroviar

Conform sursei citate care prezintă documente ale analizei, locomotiva EA 637 avea toate instalațiile funcționale, însă prezintă avarii în urma coliziunii cu trenul 50514 al DB Cargo Romania.

Citește și: 3 răniți după ce un tren de călători a deraiat în Teleorman

Ancheta CFR arată că ”(Macanicul trenului IR 1822) a manipulat nejustificat butonul depășire ordonată în dreptul inductorului activ de 2000 Hz, de la semnalul de intrare al Stației Roșiori Nord

 care ordona OPRIREA, din această cauză neproducându-se oprirea trenului prin frânare de urgență produsă de intrarea în acțiune a instalației INDUSI a locomotivei. Înainte, la trecerea și după trecerea

 trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA), mecanicul nu a luat măsuri de frânare rapidă a trenului, în vedea opririi în cel mai scurt timp posibil”.

După trecerea trenului de semnalul de intrare în stația Roșiori Nord nu se înregistrează nicio golire a conductei generale de aer a trenului. Mai pe românește, mecanicul nu a frânat, iar trenul de călători s-a oprit ca urmare a impactului cu marfarul.

A frânat brusc, dar era prea târziu.

Citește și: VIDEO Un tren care transporta vehicule militare a sărit de pe șine la Beia, în Brașov

În urma impactului, marfarul DB Cargo sa deraiat.

Iniția CFR a transmis că deraierea nu a avut nicio legătură cu IR 1822, minciună demontată ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te