600 de euro despăgubiri pentru cei care călătoresc cu avionul. În ce condiții poți lua banii?

DE Daniel Toșa | Actualizat: 21.05.2024 - 09:49
600 de euro despăgubiri pentru cei care călătoresc cu avionul. În ce condiții poți lua banii? - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
600 de euro despăgubiri pentru cei care călătoresc cu avionul. În ce condiții poți lua banii? - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

600 de euro despăgubiri pentru cei care călătoresc cu avionul. În ce condiții poți lua banii? Vești bune pentru ei care călătoresc cu avionul în Europa. Companiile aeriene sunt „bune de plată” dacă nu își îndeplinesc întocmai și la timp obligațiile față de pasageri.

SHARE

Dacă zborul dvs. este întârziat, anulat sau suprarezervat, aveți dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro, conform regulamentului UE privind drepturile pasagerilor care circula pe cale aeriană.

600 de euro despăgubiri pentru cei care călătoresc cu avionul. În ce condiții poți lua banii?

Aceasta se aplică pentru zborurile care pleacă de pe un aeroport situat în UE, indiferent de locația companiei aeriene.

Regulamentul UE protejează pasagerii în cazul mai multor situații, inclusiv:

  • Zboruri întârziate
  • Zboruri anulate
  • Transport refuzat
  • Zboruri suprarezervate (overbooking)
  • Pierderea, deteriorarea sau întârzierea bagajelor

Citește și: VIDEO Care sunt companiile aeriene cu cele mai multe avioane prăbușite? Sigur, ai zburat cu ele

Dacă zborul este întârziat cu peste trei ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazurilor de circumstanțe excepționale (ex. condiții meteorologice nefavorabile).

De asemenea, în cazul zborurilor anulate, puteți alege între rambursarea prețului biletului sau un transport alternativ. Sumele despăgubirilor variază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Citește și: De ce nu există scaune cu locul 13 în avion. S-a aflat abia acum adevărul despre numărul 13 în avion

Cum cereți despăgubirile?

Contactați compania aeriană și trimiteți o reclamație, solicitând confirmarea în scris a motivului întârzierii sau anulării.

Dacă reclamația este respinsă sau ignorată, contactați Centrul European pentru Consumatori (EVZ) Germania sau folosiți portaluri online precum Flightright sau Fairplane pentru a vă revendica drepturile, potrivit Merkur.de.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te