Sodoma şi Gomora

DE Zach Schonfeld | Actualizat: 28.07.2018 - 12:40

Continuarea captivantă şi sângeroasă la Sicario, The Day of Soldado evocă realitatea şi titlurile de ziare.

SHARE

Puţine filme din 2015 au depăşit Sicario în privinţa tensiunii şi a senzaţiilor tari. Scrisă de Taylor Sheridan şi regizată de Denis Villeneuve, pelicula a bifat tripleta filmelor independente: ovaţiile criticilor, multiple nominalizări la Premiile Academiei de Film şi un profit frumuşel de aproximativ 84 de milioane de dolari – aproape de trei ori mai mult decât bugetul său. Studioul, Lionsgate, s-a grăbit să promită o continuare.

Acţiunea Sicario s-a desfăşurat la graniţa mexicană şi a implicat eforturile FBI-ului şi ale Administraţiei Departamentului de Justiţie şi de Luptă împotriva Drogurilor, pe scurt Agenţia Antidrog (DEA), de a-l elimina pe capul violentului cartel Juárez. În film au jucat Emily Blunt în rolul lui Kate Macer, virtuoasa agentă FBI recrutată de Matt Graver (Josh Brolin), excentricul şi purtătorul de şlapi şef al unei forţe operative guvernamentale care îl include pe Alejandro Gillick, un misterios agent singuratic interpretat magistral de Benicio del Toro. Îşi ating scopul, dar metodele abordate de Graver şi Gillick (pentru care operaţiunea a avut o miză personală – familia lui fusese ucisă de baronul drogurilor) o determină pe Macer să chestioneze moralitatea profesiei sale.

Astfel, Blunt nu mai apare în continuarea încărcată de tensiune Sicario: Day of the Soldado. După cum spune regizorul Stefano Sollima, personajul ei a furnizat „latura morală“ într-un război împotriva drogurilor desfăşurat la graniţa ţării şi legii, iar scenaristul Sheridan s-a debarasat de busola morală. De data aceasta, intriga se concentrează pe Gillick, personajul jucat de del Toro. El şi Graver se confruntă acum cu problema cartelurilor mexicane de droguri care introduc terorişti în Statele Unite. Planul lor: să declanşeze un război între cartelurile rivale, răpind-o pe fiica adolescentă (Isabela Moner) a unui puternic mafiot – sarcină care trebuie dusă la îndeplinire de Gillick.

Dar, printr-o întorsătură inteligentă a situaţiei, răzbunătorul criminal al lui Sicario devine protectorul, atunci când Gillick începe să îşi vadă propria fiică ucisă în adolescenta pe care o răpeşte. Ca şi în primul film, intriga este încărcată de detalii şi solicită atenţie, iar peisajul deşertic sărăcăcios şi dezolant este minunat filmat. Foarte curând, va fi şi pătat de sânge, pe măsură ce Soldado se desfăşoară într-o explozie de execuţii şi scăpări ca prin urechile acului.

„L-am pus pe Alejandro într-o situaţie foarte dificilă“, spune Sollima. „Pentru a preveni războiul, trebuie să creeze un război“. Regizorul spune că a fost interesat de paradoxurile personajului lui del Toro. „A fost surprinzător să descopăr un milion de nuanţe diferite într-un om pe care îl portretizase deja. Tot ce face pare să fie animat de răzbunare. Iar, apoi, se întoarce împotriva a tot ceea ce credea. De fapt, se întoarce împotriva misiunii“.

Filmul este afacere de familie pentru Sollima, la cei 52 de ani ai săi. Tatăl lui, regretatul Sergio Sollima, a regizat westernuri spaghetti în anii 1960, cum ar fi The Big Gundown/ Reglare de conturi (film care împarte anul apariţiei şi personajul cu The Good, the Bad and the Ugly/Cel bun, cel rău, cel urât). Dacă i-aţi urmărit operele fiului său, printre care se numără mult aclamatul serial Gomorrah (Netflix) sau pelicula din 2012 ACAB - All Cops Are Bastards/ Toţi poliţiştii sunt corupţi), ştiţi că împărtăşeşte cu tatăl său aceeaşi sensibilitate curajoasă. (Day of the Soldado este prima sa peliculă în limba engleză). 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.