vineri 07 noiembrie
EUR 5.0860 USD 4.4037
Abonează-te
Newsweek România

Mania Labubu se amplifică. Apar parcuri tematice, dar şi un serial tv cu păpuşile rânjitoare

Data publicării: 07.11.2025 • 19:45
O femeie priveşte o sculptură gonflabilă plutitoare reprezentând păpuşile Grimes și Labubu - Foto: Profimedia Images
O femeie priveşte o sculptură gonflabilă plutitoare reprezentând păpuşile Grimes și Labubu - Foto: Profimedia Images
O femeie care își face un selfie cu o sculptură gonflabilă plutitoare Labubu, în Hong Kong - Foto: Profimedia Images
O femeie care își face un selfie cu o sculptură gonflabilă plutitoare Labubu, în Hong Kong - Foto: Profimedia Images

Mania păpuşilor Labubu contiuă să se amplifice. Apar acum parcuri tematice Labubu, dar şi un serial tv cu păpuşile acestea rânjitoare.

Pop Mart, producătorul jucăriilor Labubu, care au devenit rapid extrem de populare, vrea să devină un soi de Disney de China.

Înainte de începutul nebuniei cu păpușile Labubu, puțini auziseră de Pop Mart, producătorul chinez de jucării din spatele păpușilor rânjitoare.

Cu clienți din întreaga lume, care stau acum la coadă, pentru a pune mâna pe una, compania, ale cărei vânzări au crescut cu 245%, față de anul precedent, în trimestrul iulie-septembrie, are investitorii încântați.

Mania Labubu se amplifică. Apar parcuri tematice, dar şi un serial tv

Aparent peste noapte, Pop Mart a devenit cel mai valoros producător de jucării listate la bursă din lume. Capitalizarea sa de piață este de 38 de miliarde de dolari.

Aceasta reprezintă de peste trei ori mai mult decât cea a Sanrio, compania japoneză din spatele Hello Kitty, și de aproape șapte ori mai mare decât cea a Mattel, producătorul american de păpuși Barbie.

Magazinele Labubu au apărut în aproape 40 de țări, inclusiv în România. Aproximativ două cincimi din vânzările sale sunt realizate în străinătate.

Citeşte şi: 

În principal în țările bogate, unde mărcile chinezești de larg consum s-au chinuit anterior să câștige teren. Cât de mult poate să crească compania aceasta?

Un număr tot mai mare de investitori își fac griji că ascensiunea extraordinară a Pop Mart se va încheia în curând. Acțiunile companiei, listată la Bursa din Hong Kong, au scăzut cu o treime, față de vârful atins în august.

Un motiv pentru un pesimism justificat este scăderea prețului de revânzare al păpușilor Labubu, care ar putea fi văzut ca un semn al scăderii cererii.

Citeşte şi: Fenomenul Labubu ia amploare: o rusoaică și-a "vândut sufletul" pentru păpuși. Putin, obsedat de ele

Păpușile noi sunt vândute în aşa-zise „cutii oarbe”: cumpărătorii nu știu ce personaj vor primi până nu deschid pachetul, conform The Economist.

Colecționarii care caută versiuni rare au fost dispuși să plătească prețuri exorbitante pentru a pune mâna pe ele.

Prețul la mâna a doua al păpușii Chestnut Cocoa, o creatură rară cu blană maro pufoasă, a ajuns la 1.500 de yuani (210 dolari) în iunie - dar recent a scăzut la 780 de yuani.

Citeşte şi: Poliția verifică magazinele Labubu din Europa. Au fost găsite păpuși contrafăcute

Acest lucru se datorează în principal creșterii ofertei, mai degrabă decât scăderii cererii. Timp de luni de zile, magazinele Pop Mart nu au avut suficiente păpuși pentru toți.

Cumpărătorii au fost rugați să scaneze coduri QR și să se alăture unei cozi digitale care ar putea dura săptămâni.

Deși acest lucru a amplificat agitația din jurul jucăriilor, a fost în principal rezultatul deficitului de producție, care a limitat capacitatea firmei de a profita de popularitatea crescândă a păpuşilor Labubu.

Labubu false se numesc Lafufu

Persoanele antreprenoriale au început să se aprovizioneze cu figurine și să le vândă la prețuri extrem de umflate. A apărut de asemenea o piață înfloritoare pentru Labubu false - numite Lafufu.

Ca răspuns, compania și-a intensificat producția. Până la sfârșitul anului, își va fi mărit capacitatea de producție de zece ori, față de ianuarie, estimează HSBC.

O ofertă sporită atinge deja piața secundară, împingând în jos prețurile pentru generațiile mai vechi de Labubu. Cu toate acestea, se spune că noile lansări se epuizează aproape instantaneu, ceea ce sugerează că cererea rămâne febrilă.

29 de produse noi

Întrebarea cea mai mare din jurul Pop Mart este dacă se poate extinde dincolo de păpuși. Labubu, create de un artist din Hong Kong în anul 2015, au început să crească în popularitate când o vedetă K-pop a fost văzută cu una, în aprilie anul trecut.

Compania încearcă în mod activ să-și creeze următoarea jucărie de succes. Până la mijlocul lunii septembrie, lansase 29 de produse noi, în 2025, dintre care doar o cincime erau Labubu.

Printre nou-veniți se numără Skullpanda, o linie de personaje distincte mai drăguțe decât păpuşa rânjitoare. Pop Mart își propune să devină mai mult decât un simplu producător de jucării.

Puterea francizelor

Disney, gigantul american în domeniul divertismentului, a demonstrat puterea francizelor care includ produse, filme și experiențe cu interacţiune directă.

Alții, inclusiv Mattel, care a transformat Barbie într-un succes de box-office, în anul 2023, au dovedit că jucăriile populare pot fi folosite ca punct de plecare pentru astfel de francize.

Pop Mart experimentează acest lucru. Pop Land, un parc tematic pe care l-a deschis la Beijing, în anul 2023, permite vizitatorilor să interacționeze cu personaje, inclusiv cu păpuşile Labubu.

Desen animat Labubu

Este posibil să deschidă mai multe asfel de parcuri tematice. Compania are de asemenea planuri de a lansa un serial animat Labubu.

În iunie și-a înființat propriul studio de film. Până în prezent, capacitatea Pop Mart de a câștiga bani din mai mult decât simpla vânzare de jucării a fost limitată.

Mai puțin de o zecime din veniturile sale provin din licențiere, consideră Jeff Zhang de la Morningstar, o firmă de cercetare.

Îşi bagă coada Partidul Comunist Chinez

Dar această pondere va crește probabil, pe măsură ce compania investește în dezvoltarea francizelor sale. Cu toate acestea, succesul vine adesea și sub control politic - în special în China.

Partidul Comunist, care s-a concentrat mai mult pe susținerea producției avansate, decât pe promovarea mărcilor de larg consum, a devenit recent fascinat de fenomenul Labubu.

O femeie care își face un selfie cu o sculptură gonflabilă plutitoare Labubu, în Hong Kong - Foto: Profimedia Images
O femeie care își face un selfie cu o sculptură gonflabilă plutitoare Labubu, în Hong Kong - Foto: Profimedia Images

Departamentul său de propagandă s-a întâlnit cu directorii Pop Mart și i-a întrebat de ce jucăriile lor nu sunt mai degrabă de natură chinezească.

Compania a fost nevoită să explice că produsele evident chinezești nu se vând bine în străinătate, potrivit unei persoane apropiate discuțiilor.

Pe măsură ce Pop Mart crește și mai mult, guvernul Chinei s-ar putea să nu poată rezista tentației de a se amesteca.

Mai multe articole din secțiunea Timp liber
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră