Directorul artistic de la Balenciaga și-a cerut scuze pentru campania care a stârnit controverse

DE Bianca Iosef | Actualizat: 03.12.2022 - 14:45
Balenciaga- Foto: Facebook

Demna Gvasalia, directorul artistic al casei Balenciaga, şi-a cerut scuze „personal” după o campanie în care au fost implicaţi copii şi accesorii cu conotaţie sexuală.

SHARE

Campania publicitară „Balenciaga Objects” a fost o serie de fotografii cu copii, una dintre ele înfăţişând un urs de jucărie purtând ceea ce pare a fi un ham de sclavie, a fost criticată pe Twitter de utilizatori care au numit reclamele „deranjante”. 

Directorul artistic al brandului de lux a emis vineri un comunicat de presă în care şi-a cerut scuze pentru această serie de fotografii în care apar copii purtând genţi cu o estetică sado-masochistă.

Citește și: Suedia a expulzat un membru al unui partid turcesc condamnat la şase ani şi zece luni de închisoare

„Doresc personal să-mi cer scuze pentru alegerile artistice proaste din jurul conceptului campaniei noastre de cadouri care implică copii şi îmi asum responsabilitatea”, a scris el. „Era nepotrivit ca copiii să promoveze articole care nu aveau nimic de-a face cu ei”.

Citește și: Poliția a reținut un bărbat după ce ar fi distrus oglinzile a nu mai puțin de 22 autoturisme parcate

„Deşi uneori îmi doresc să provoc gândirea prin munca mea, n-am avut vreodată intenţia să o fac cu un subiect atât de teribil precum abuzul asupra copiilor, pe care îl condamn fără echivoc”, a continuat el.

Brandul grupului francez Kering a atras furia internauţilor la sfârşitul lunii noiembrie cu această serie de fotografii în care apăreau copii cu poşete prezentând animale de pluş îmbrăcate în ţinute sado-masochiste. Acuzată de sexualizarea copiilor, marca franceză a retras campania şi şi-a prezentat scuze.

„Acest episod ar trebui să servească drept lecţie pentru mine”, a spus Demna Gvasalia în comunicatul său de presă. „Trebuie să mă implic în organizaţiile de protejare a copiilor pentru a înţelege cum pot contribui la acest subiect teribil”.

Şi pentru a încheia: „Cer scuze oricărei persoane care a fost jignită de aceste imagini, iar Balenciaga a garantat că vor fi luate măsuri adecvate, nu numai pentru a preveni repetarea acestui tip de greşeală, ci şi pentru a-şi asuma responsabilităţile în protejarea bunăstării copiilor în toate modurile posibile”.

Scandalul cu care se confruntă Balenciaga este dublu: în acelaşi timp, o altă campanie cu Nicole Kidman, Bella Hadid şi Isabelle Huppert, a fost criticată din motive similare.

Într-una dintre fotografiile campaniei, un document legal, se menţionează fapte de pornografie infantilă, aşa cum au văzut internauţii pe Twitter. Potrivit Le Figaro, acesta este un extras dintr-o opinie a Curţii Supreme a Statelor Unite din 2008.

Balenciaga a spus că toate elementele de recuzită pentru filmare au fost furnizate de o companie de producţie externă şi a anunţat că aceasta va fi dată în judecată pentru 25 de milioane de dolari, după cum a relatat CNN la începutul acestei săptămâni.

Într-un nou comunicat publicat vineri, preşedintele brandului, Cédric Charbit, declară în cele din urmă că nu va avea loc nicio procedură judiciară şi anunţă o anchetă cu privire la aceste imagini.

Kim Kardashian, care a colaborat cu Balenciaga, a spus că "reevaluează" relaţia cu marca de lux după această campanie, scrie News.ro. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te