Tehnologia de publicitate Google, contestată de Consiliului European al Editorilor la CE

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 12.02.2022 - 09:24
Tehnologia de publicitate Google, contestată de Consiliului European al Editorilor la CE. / Foto: searchenginejournal.com

Google este ţinta unei plângeri antitrust din partea Consiliului European al Editorilor (EPC), cu privire la afacerile sale cu publicitate digitală, ceea ce ar putea întări investigaţia comisarului pentru concurenţă al UE, Margrethe Vestager, în această problemă.

SHARE

Google, divizie a grupului Alphabet, a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume, reclamele afişate în servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.

Aproximativ 16% din veniturile sale au provenit din activitatea de display sau de reţea a companiei, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclame pe site-ul şi aplicaţiile lor.

Citește și: Primarul orașului Mioveni, bătut de interlopul Crăciun și un afacerist din Pitești în propriul birou

Google, acuzat că deţine un control adtech asupra publisherilor de presă

Comisia Europeană a deschis o investigaţie în iunie, pentru a stabili dacă Google favorizează propriile servicii de tehnologie de publicitate online în detrimentul rivalilor, agenţilor de publicitate şi editorilor online, informează News.ro.

Asociaţia comercială a publisherilor, ai căror membri includ Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News şi Editorial Prensa Iberica, şi-a prezentat nemulţumirea Comisiei Europene, susţinând că Google deţine un control adtech asupra publisherilor de presă.

”Este timpul ca Executivul UE să impună Google măsuri care să-i schimbe de fapt, nu doar să-i conteste comportamentul”, a declarat Christian Van Thillo, preşedintele EPC, într-un comunicat.

Citește și: EXCLUSIV Derapaj la Primăria Cluj: Vrea strada „Nicolae Paulescu”, militant al exterminării evreilor

”Google a obţinut controlul de la un capăt la altul al lanţului valoric al tehnologiei publicitare, lăudându-se cu cote de piaţă de până la 90-100% în segmente ale lanţului tehnologic publicitar”, a spus el.

Vestager, care a amendat Google cu peste 8 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în ultimii ani pentru practici anticoncurenţiale în trei cazuri, a lansat anul trecut ancheta asupra afacerii cu publicitate digitală a Google.

Google a spus că publisherii beneficiază de serviciile sale adtech.

”Când publisherii aleg să folosească serviciile noastre de publicitate, ei păstrează majoritatea veniturilor şi în fiecare an plătim miliarde de dolari direct partenerilor de publicare din reţeaua noastră publicitară”, a spus un purtător de cuvânt al Google.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te