Google, divizie a grupului Alphabet, a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume, reclamele afişate în servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.
Aproximativ 16% din veniturile sale au provenit din activitatea de display sau de reţea a companiei, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclame pe site-ul şi aplicaţiile lor.
Google, acuzat că deţine un control adtech asupra publisherilor de presă
Comisia Europeană a deschis o investigaţie în iunie, pentru a stabili dacă Google favorizează propriile servicii de tehnologie de publicitate online în detrimentul rivalilor, agenţilor de publicitate şi editorilor online, informează News.ro.
Asociaţia comercială a publisherilor, ai căror membri includ Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News şi Editorial Prensa Iberica, şi-a prezentat nemulţumirea Comisiei Europene, susţinând că Google deţine un control adtech asupra publisherilor de presă.
”Este timpul ca Executivul UE să impună Google măsuri care să-i schimbe de fapt, nu doar să-i conteste comportamentul”, a declarat Christian Van Thillo, preşedintele EPC, într-un comunicat.
”Google a obţinut controlul de la un capăt la altul al lanţului valoric al tehnologiei publicitare, lăudându-se cu cote de piaţă de până la 90-100% în segmente ale lanţului tehnologic publicitar”, a spus el.
Vestager, care a amendat Google cu peste 8 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în ultimii ani pentru practici anticoncurenţiale în trei cazuri, a lansat anul trecut ancheta asupra afacerii cu publicitate digitală a Google.
Google a spus că publisherii beneficiază de serviciile sale adtech.
”Când publisherii aleg să folosească serviciile noastre de publicitate, ei păstrează majoritatea veniturilor şi în fiecare an plătim miliarde de dolari direct partenerilor de publicare din reţeaua noastră publicitară”, a spus un purtător de cuvânt al Google.