Operatorul de comunicaţii T-Mobile, atacat de hackeri. Până la 37 milioane de clienți, afectați

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 21.01.2023 - 08:12
Hacker / Foto: pexels.com

Operatorul american de comunicaţii T-Mobile investighează compromiterea datelor a 37 de milioane de conturi ale clienţilor prepaid şi postpaid şi a sugerat că va înregistra costuri semnificative legate de acest incident. Compania are peste 110 milioane de abonaţi.

SHARE

Este al doilea atac cibernetic major în mai puţin de doi ani ămpotriva T-Mobile şi vine la câteva luni după ce operatorul a fost de acord să-şi îmbunătăţească securitatea datelor pentru a soluţiona un litigiu legat de un incident din 2021, care a compromis informaţii despre aproximativ 76,6 milioane de oameni, relatează News.ro, citând Reuters.

T-Mobile a identificat activitatea rău intenţionată pe 5 ianuarie şi a eliminat-o într-o zi, a spus compania, adăugând că nu au fost expuse date sensibile, cum ar fi informaţiile financiare.

Citește și: Soluție la penuria de ouă și prețurile mari: Oamenii cumpără găini la licitații și își fac cotețe

Cu toate acestea, T-Mobile a adăugat că datele de bază ale clienţilor - cum ar fi numele, adresa de facturare, e-mailul şi numărul de telefon - au fost accesate şi că a început să notifice clienţii afectaţi.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Federale de Comunicaţii (FCC) din SUA a declarat că autoritatea de reglementare a deschis o investigaţie asupra incidentului.

"Operatorii au responsabilitatea unică de a proteja informaţiile clienţilor. Când nu reuşesc să facă acest lucru, îi vom trage la răspundere.

Citește și: VIDEO Fenomen bizar pe cerul Turciei: Un nor masiv cu formă de OZN, surprins de locuitorii din Bursa

Acest incident este cel mai recent dintr-un şir de compromiteri de date la companie, iar FCC investighează", a spus purtătorul de cuvânt.

T-Mobile a refuzat să comenteze ancheta.

Informaţia referitoare la incident a atras o reacţie puternică şi din partea analiştilor.

”Deşi este posibil ca aceste încălcări ale securităţii cibernetice să nu fie de natură sistemică, frecvenţa de apariţie a lor la T-Mobile este o valoare anormală alarmantă faţă de alte companii din telecomunicaţii. Ar putea avea un impact negativ asupra comportamentului clienţilor, ar putea duce la creşterea ratei şi ar putea atrage controlul FCC şi al altor autorităţi de reglementare”, a declarat Neil Mack, analist senior pentru Moody's Investors Service.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te