”În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurenţa în (acest) sector” şi a deschis, astfel, o ”procedură formală de examinare”, a precizat CE într-un comunicat.
Comisia urmează să stabilească dacă reţeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenţii de anunţuri pentru a le face apoi concurenţă în mod direct pe pieţe învecinate, mai ales pe piaţa online, pe care este prezent prin serviciul "Facebook Marketplace".
”Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, precizează vicepreşedinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenţei Margrethe Vestager.
Citește și: VIDEO Când va putea fi folosit pașaportul COVID românesc și cum poate fi obținut
Comisia urmează să examinze, de asemenea, felulu în care Facebook Marketplace este integrată în reţeaua de socializare Facebook, pentru a stabili dacă este vorba despre o ofertă care-i oferă un avantaj concurenţial.