Aplicaţiile din App Store, etichetate de Apple în funcție de nivelul de intimitate

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 15.12.2020 - 10:29
Foto: 9to5mac.com

La câteva luni după ce a solicitat dezvoltatorilor să completeze informaţii despre colectares datelor personale, Apple inaugurează ceea ce numeşte “privacy labels” - etichete simple, care le spun utilizatorilor cât de mult sunt urmăriţi dacă instalează o anumită aplicaţie.

SHARE

Fiecare pagină a unei aplicaţii din App Store conţine acum un nou tip de informaţie - etichete ce caracterizează succint nivelul de intimitate oferit. Acestea sunt disponibile pe iOS, iPadOS, macOS, watchOS şi tvOS.

Noile etichete se împart, în funcţie de politicile aplicaţiilor privind colectarea datelor personale, în trei categorii principale: date care nu sunt legate de utilizator, date care sunt legate de utilizator şi date folosite pentru urmărirea utilizatorului.

Distincţia dintre primele două categorii vine din identificarea utilizatorului. Aplicaţiile din prima categorie colectează date fără a le atribui persoanei sau device-ului care le-a generat. În a doua categorie, informaţiile sunt catalogate în strânsă legătură cu persoana, fiind folosite, de regulă, pentru targetarea cu reclame.

În cea de-a treia categorie, cea mai agresivă în ceea ce priveşte colectarea informaţiilor, intră aplicaţiile care urmăresc utilizatorul. Apple explică ce înţelege prin urmărire: legarea datelor personale între aplicaţii. În acest caz, utilizatorul este urmărit şi dincolo de aplicaţia pe care o instalează, informează news.ro.

Indiferent de categorie, utilizatorii vor putea vedea, înainte de a instala o aplicaţie, ce tipuri de date colectează aceasta. Vor fi listate direct în pagina aplicaţiei din App Store tipuri de informaţii colectate, precum: date de contact, de localizare, financiare, istoricul navigării, conţinut de diverse tipuri (email, text, audio, video) şi altele.

Noile etichete sunt considerate un mare câştig pentru utilizatori de către organizaţiile care militează pentru protejarea intimităţii. Pe de altă parte, există voci care susţin că Apple forţează în acest fel advertiserii să renunţe la identificatorul IDFA şi să-l înlocuiască cu propriul identificator, SKAdNetwork.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te