Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei

DE Alex Darvari | Actualizat: 27.06.2025 - 16:30
Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei - Foto: Freepik
Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei - Foto: Freepik
Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei - Foto: Freepik
Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei - Foto: Freepik

Gigantul american Nike avertizează că tarifele comerciale impuse de președintele Donald Trump asupra importurilor din China ar putea crește costurile companiei cu 1 miliard de dolari în acest an.

SHARE

Compania de articole sportive a anunțat că va crește prețurile pentru consumatori din cauza acestor taxe, iar majorările vor intra în vigoare din toamnă, conform Sky News.

Citește și: Summit NATO la Haga, cel mai important de la Războiul Rece încoace. Trump, o enigmă pentru aliați

Pierderi de 1.000.000.000$ pentru Nike după ce Trump a impus noi tarife Chinei

Pentru a reduce impactul tarifelor, Nike lucrează la o strategie de relocare a producției. Compania vrea să reducă cantitatea de încălțăminte fabricată în China și importată în SUA de la 16% în prezent la o cifră cu o singură cifră.

Citește și: Nicușor Dan și Donald Trump, prima întâlnire oficială. Și-au strâns mâna la summitul NATO de la Haga

Producția din China va fi „realocată către alte țări din întreaga lume”, au explicat reprezentanții Nike investitorilor.

Tarifele lui Trump au afectat cel mai puternic China, intensificându-se după mai multe runde de represalii. Inițial, taxa a ajuns la 145%, dar după un acord între Washington și Beijing a fost redusă la 30% pentru produsele chinezești.

Avertizarea vine în contextul în care Nike a raportat cele mai slabe rezultate trimestriale din ultimii trei ani. Veniturile au fost de 11,1 miliarde de dolari – cele mai scăzute din trimestrul trei al anului 2022.

Compania se confruntă cu efectele unei strategii eșuate de vânzare directă către consumatori, iar analiștii de pe Wall Street o critică pentru dependența de produsele lifestyle și tendințele modei.

Elliott Hill, directorul executiv al Nike care s-a întors anul trecut din pensie, este optimist că cel mai rău din războaiele comerciale a trecut deja, arată Mediafax.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te