Lionel Messi a plecat de la Barceona și a semnat un contractu cu Paris Saint-Germain pentru doi ani, cu opțiune pentru trei, contra sumei de 25 de milioane de dolari, la semnare, plus încă 25 de milioane de euro pe an (circa 500.000 de euro pe săptămână).
Deși a venit liber de contract, PSG îi va achita jucătorului argentinian 100 de milioane de euro, dacă stă trei ani, fără taxele aferente salariului său uriaș.
O parte din sumă a fost deja recuperată doar din vânzarea de tricouri. Astfel, numai pe site-ul oficial al echipei pariziene, au fost vândute 150.000 de tricouri într-o singură zi. La prețuri cuprinse între 115 euro şi 165 de euro de euro pe bucată, înseamnă cel puțin 15 milioane de euro deja.
Dar, numărul de tricouri vândute cu inscripția „Messi 30” este de peste 800.000 deja, vândute și pe alte canale. Asta înseamnă un venit, doar din vânzarea acestui obiect de colecție de peste 100 de milioane de euro.
Totuși, doar o mică parte din acești bani vor ajunge la PSG, potrivit inews.co.uk, căci cea mai mare parte din bani va ajunge la producătorul tricourilor. Potrivit jurnaliștilor britanici, echipa franceză încasează doar circa 10% din valoarea unui tricou.
Astfel, ca să își recupereze investiția doar din tricouri, Paris Saint-Germain trebuie să vândă minimum 12 milioane de bucăți din „Messi 30”.
Totuși, nu e imposibil, Aproximativ opt din zece tricouri ale echipei FC Barcelona care au fost vândute au avut imprimat pe spate numărul 10 al lui Messi, ceea ce a însemnat un venit cuprins între 20 şi 30 de milioane de euro pe sezon pentru clubul catalan doar din această sursă.
„Numărul 30 a fost primul număr pe care l-am purtat când am debutat la FC Barcelona", a explicat Messi de ce a ales și la PSG acest număr. „După atât de mult timp, parcă aș începe ceva nou și este bine să mă întorc la 30”.
Dar aducerea lui Messi înseamnă beneficii bănești pentru clubul francez și din alte surse. Deja, Qatar Airways, partenerul premium al lui PSG, echipă deținută de Qatar Sports Investments, a folosit imaginea jucătorului de fotbal pe toate rețelele sociale.
Prin urmare, cea mai mare parte dintre veniturile pe care Messi le va aduce echipei de fotbal din Franța va fi din această zonă comercială, a publicității.