El a susţinut, totodată, că Inspectoratul de Stat în Construcţii este o instituţie care "nu funcţionează".
"Este o chestiune care ţine exclusiv de Primăria Sectorului 4, care a preluat de la Administraţia Străzilor întreaga lucrare, şi cea trecută - pentru pasaj şi cea viitoare - pentru planşeu. Este e o chestiune pe care o să o lămurească autorităţile. Din punctul meu de vedere, din nou, e o chestiune foarte serioasă, pe care o spun de, cred, 15 ani: avem o problemă la Inspectoratul de Stat în Construcţii, pentru că, oriunde în lumea asta, construirea este o chestiune de securitate naţională. Această instituţie nu funcţionează", a declarat edilul general, în cadrul unei conferinţe de presă.
Citește și: Președintele Iohannis a promulgat legea care stabilește noi măsuri pentru monitorizarea traficului
Întrebat de ce a fost nevoie ca o Primărie de sector să preia un pasaj de la Administraţia Străzilor pentru lucrări de consolidare, Nicuşor Dan a spus că PMB are un buget de aproximativ cinci miliarde de lei, dintre care aproape trei miliarde de lei sunt alocate pentru subvenţii la transport şi termoficare, în timp ce bugetele Primăriilor de sector totalizează 7 miliarde de lei.
Citește și: Acţiunile OMV Petrom sunt în scădere, după anunţul Guvernului, privind suprataxa de solidaritate
"Primăria Capitalei are două miliarde şi Primăriile de sector au şapte miliarde, acesta este răspunsul", a explicat el.
Primarul general a menţionat că a solicitat Administraţiei Străzilor să prezinte situaţia pasajelor din Capitală.
"Am avut discuţia asta cu domnul director de la Administraţia Străzilor şi o să aveţi răspunsul în ianuarie, la momentul bugetului pe 2023. I-am solicitat să vină cu o situaţie exactă a pasajelor, care sunt expertizele pe care o să le facem în 2023 şi care sunt lucrările pe care o să le facem în 2023. Posibil - bine, toate lucrurile astea depind de buget şi de votul consilierilor generali - continuarea pe Grant", a completat Nicuşor Dan.
Întrebat dacă la nivelul Comisiei de circulaţie din PMB vor fi luate măsuri pentru a preveni alte accidente la Pasajul Unirii, el a transmis că solicitarea trebuie să vină din partea administratorului pasajului, care este Primăria Sectorului 4.
"Comisia de circulaţie trebuie să răspundă solicitării administratorului pasajului, acesta este circuitul administrativ. (...) Este o discuţie care trebuie să aibă loc între comisia de circulaţie şi administrator, care este Primăria Sectorului 4", a indicat Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, lucrările de la Pasajul Unirii nu au necesitat avize de la Primăria Capitalei.
"Noi avem nişte mecanisme administrative care, teoretic, sunt conforme cu tot ce se întâmplă în lumea asta, în sensul că există verificatori de proiecte, există instituţii care verifică. Noi, vorbesc acum de Administraţia Străzilor, trebuie doar să facem un caiet de sarcini sau o documentaţie de atribuire care să prevadă o anumită expertiză, experienţă similară a firmelor care vor realiza lucrările şi mai departe este treaba acestora să aibă specialiştii cu drept de semnătură care să ateste rezistenţă şi tot ce înseamnă construire şi a autorităţilor de control de a verifica. (...)
A fost o hotărâre de consiliu prin care s-a predat pasajul către Primăria Sectorului 4. Primăria Sectorului 4 a emis autorizaţia şi pentru autorizaţia respectivă a emis de asemenea certificatul de urbanism. Certificatul de urbanism a specificat care sunt avizele pe care trebuie să le obţină. De la Primăria Capitalei nu există un astfel de aviz", a mai explicat Nicuşor Dan, scrie Agerpres.