duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Horia Constantinescu (ANPC), despre zborurile anulate: E nevoie de o structură operativă europeană

Data publicării: 11.07.2023 • 09:03 Data actualizării: 11.07.2023 • 09:54
Horia Constantinescu (ANPC), despre zborurile anulate - Foto: INQUAM PHOTOS / George Călin
Horia Constantinescu (ANPC), despre zborurile anulate - Foto: INQUAM PHOTOS / George Călin

Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, spune despre zborurile anulate că, dacă e vorba despre companii ce nu-şi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, Autoritatea e legată de mâini şi de picioare. E nevoie de o structură operativă europeană.

Pasagerii nu au altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor.

Horia Constantinescu (ANPC), despre zborurile anulate

El a precizat că, încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe Justiţie şi Protecţia Consumatorului, a arătat că este nevoie de o structură operativă europeană.

”Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră, din păcate, este legată de mâini şi de picioare, nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, conform News.ro.

El a arătat că au un act normativ în Parlament şi speră să fie la dispoziţie în toamna acestui an, prin care operatorii vor trebui să aibă un reprezentant legal, pentru că în multe situaţii nu au niciun interlocutor.

Citeşte şi: O cursă Wizz Air a fost anulată. Zeci de români sunt blocaţi pe Aeroportul Fiumicino, din Roma

”Sâmbătă am reuşit să identific un reprezentant al celor de la Wizz Air, legat de cursa de la Lisabona, care se anulase, am smuls promisiunea că consumatorii români vor primi banii”, a precizat preşedintele ANPC.

El a explicat că, dacă era vorba de o companie românească, ar fi putut lua în primul rând măsuri, fie de încetare a practicii, dacă se dovedea că este una înșelătoare, sau o măsură mai dură de suspendare a activităţii pentru o perioadă mai lungă de timp.

Citeşte şi: Șeful Wizz Air explică întârzierile mari de pe un aeroport din țară: Nu ne-am revenit după pandemie

”Încă de anul trect, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului am arătat că este nevoie de o structură operativă europeană, alta decât, în mod graţios, să comunicăm de la unul la altul hârtii.

Cred că regulamentele europene ar trebui adaptate vremurilor pe care le trăim, din păcate din ce în ce mai puţini piloţi, din ce în ce mai puţin personal navigant, fac ca lucrurile să se complice din ce în ce mai mult”, a menţionat Horia Constantinescu.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Mai multe articole din secțiunea Social

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră