Precizăm că, în data de 7 martie 2022, la nivel naţional, erau înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 01.03.2020 - 07.03.2022, iar până la data de 28.05.2022 pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea, conform unui comunicat de presă.
„În acest context, invităm cetăţenii români să se prezinte la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, pe raza cărora îşi au domiciliul, pentru schimbarea cărţii de identitate, având în vedere că aceste documente îşi pierd valabilitatea la 7 iunie.
Citește și: O fetiță de 3 ani a scăpat cu viață după ce a căzut de la etajul 3 al unui bloc din Brașov
Pentru evitarea prezentării, în acelaşi timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetăţenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcţionează”, se menționează în comunicat.
Citește și: VIDEO Premierul britanic Boris Johnson, huiduit la Jubileul de Platină al reginei Elisabeta a II-a
În conformitate cu prevederile O.U.G. nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.
„Pentru situaţii de excepţie, printre care putem enumera: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, în scopul eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât 30 de zile, se poate formula o cerere adresată şefului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor din judeţul de domiciliu”, se arată în finalul comunicatului.