Firea s-a lăudat cu un nou tramvai construit la București. De fapt, doar o scenetă electorală

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 13.10.2020 - 14:13
Tramvaiul V3A 4036, modernizat la STB. Captură video

Tramvaiul modernizat la Uzina de Reparații Atelierele Centrale a STB, prezentat de Gabriela Firea în plină campanie electorală „nu este decât un produs electoral”, susțin cei de la România Feroviară.

SHARE

„Am analizat puțin noutatea V3A 4036 și venim astăzi cu o analiză detaliată a celui mai recent produs ieșit pe porțile Uzinei de Reparații Atelierele Centrale a Societății de Transport București. Din păcate, nu este decât un produs electoral scos pe repede înainte, incomplet dar și cu câteva părți pozitive”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook România Feroviară.

În campania electorală, fostul edil Gabriela Firea s-a lăudat într-un live pe Facebook că nouă tramvaie din București au fost modernizate. În tramvai se mai aflau doar ea, viceprimarul Aurelian Bădulescu și directorii STB.

 

Ne aflăm într-un tramvai aproape reconstruit de la zero de către STB. Atât acest tramvai cât și cele opt modernizate de STB au un confort deosebit. Cei care călătoresc cu aceste tramvaie noi beneficiază de aer condiționat, de WIFI, de priză USB. Aici ar fi încăput 300 de călători, dar fiind pandemie trebuie să se păstreze distanță fizica”, a spus Firea din tramvaiul gol.

Istoria tramvaiului V3A

V3A 4036 este un proiect la care au lucrat și reprezentanți ai Universității Politehnice din București împreună cu personal de la URAC și STB timp de doi ani de zile. Dar să rememorăm istoria tramvaiului V3A.

În 1968 a ajuns în România, din Germania, un tramvai prototip LHB GT6 de la producătorul Linke Hoffman Busch, primul tramvai articulat din București. În 1971 LHB #3501 a facilitat prin demontare și analiză detaliată în URAC apariția V3A, tramvai care a fost produs în diferite versiuni din 1972 până în 2007, potrivit Clubferoviar.ro.

În 2006 apare versiunea cu adevărat modernizată, proiect și construcție nouă V3A CH PPC, iar în 2009 iese pe poarta uzinei și varianta îmbunătățită V3A CA, cu motoare de tracțiune asincrone. Din păcate, proiectul V3A își arată limitările: pe varianta CA nu se poate monta instalație de aer condiționat, din cauza echipamentelor de pe acoperiș.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te