„Au fost întârzieri şi nu mă voi feri niciodată să avertizez statele membre atunci când sunt întârzieri în ceea ce priveşte infrastructura pentru investiţii importante, dar, acum, BEI a realizat studiile de fezabilitate pentru spitalele de la Cluj şi Iaşi, urmează Craiova. Proiectele vor sosi la CE până la sfârşitul acestui an, noi sperăm să le aprobăm cât mai repede. Vor începe după aceea licitaţiile, iar speranţa mea este ca, până la sfârşitul anului 2019, să înceapă construcţia efectivă. Banii pot fi cheltuiţi până în 2023. Este trist că au fost semnate în iulie 2015 şi s-a prevăzut ca studiile de fezabilitate să fie gata în 2016; suntem în 2018 şi nu sunt gata. Sperăm că vor fi mai rapide construcţiile decât elaborarea documentaţiilor", a spus Corina Creţu.
Transporturile, chemate să trimită „proiecte mature”
În aceeași declarație, ea a criticat, din nou, și ministerul Transporturilor. „Sunt probleme în ceea ce priveşte capacitatea administrativă, nu s-a redus încă birocraţia, nu s-au redus procedurile, iar domeniul transportului este un domeniu în care România a pierdut bani. (...) Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, şi nu mai avem proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare. Este important să se vină cu proiecte noi, pentru că, începând de viitor, se termină proiectele fazate până în 2020. Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014 - 2020. Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, Sibiu-Piteşti, Piteşti-Constanţa, podul de la Brăila. Avem bani să începem din această perioadă de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana. Avem bani din Programul Operaţional de Infrastructură Mare, sunt surprinsă, toţi primarii îmi spun că primesc răspunsuri că nu mai sunt bani”, a arătat comisarul european pentru dezvoltare regională.
Joi, ministerul Transporturilor a susținut că a obținut deja finanțare pentru magistrala spre Otopeni: „Comisia Europeană a anunțat Ministerul Transporturilor că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare”.
Comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Phil Hogan, şi comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, au participat, vineri, la un dialog cu cetăţenii intitulat "Un buget modern pentru o Uniune mai puternică", organizat la Facultatea de Studii Europene a UBB. Printre alţii, la discuţii au participat şi ministrul Agriculturii, Petre Daea, şi europarlamentarul Daniel Buda.
Citește și:
https://newsweek.ro/actualitate/comisia-europeana-va-finanta-constructia-magistralei-de-metrou-m6