„Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare”, a spus Crețu.
Joi, ministerul Transporturilor afirma: „Comisia Europeană a anunțat Ministerul Transporturilor că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni)”.
Nu este prima oară când guvernul PSD se laudă că a obținut aprobarea Comisiei Europene pentru acest proiect costisitor, de circa 1,4 miliarde de euro.
„Duminică, 24 decembrie 2017, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M 6. Deci a fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană şi este vorba de legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni. Este vorba despre o linie de, o magistrală de metrou cu o lungime de 14,2 kilometri şi 12 staţii de metrou, cu o valoare totală a proiectului de 1,391 miliarde euro. Este un lucru foarte bun. Ajunşi în această etapă, lucrurile nu mai pot da înapoi”, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la 27 decembrie 2017.
În martie 2018, un comunicat Metrorex arăta că, de fapt, Comisia Europeană are serioase obiecții: „Vizează (clarificările n.r), în principal, următoarele: analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti; analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei; graficul de implementare a proiectului”.
Comentarii 0