2 milioane de euro amendă pentru Mega Image pentru furnizarea de informaţii inexacte a prețurilor

DE Bianca Iosef | Actualizat: 28.07.2022 - 15:42
Amendă pentru Mega Image-Foto: PEXELS PHOTOS/ Hobi industri
Amendă pentru Mega Image-Foto: PEXELS PHOTOS/ Hobi industri

Consiliul Concurenţei a anunţat, joi, că a sancţionat retailerul Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui.

SHARE

”Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui. Autoritatea de concurenţă a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piaţă, o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image”, anunţă autoritatea de concurenţă.

Citește și: Berea în market se scumpește de la 3 la 3,6 lei. În Centrul Vechi, de la 10 la 12 lei

Spre exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la preţul indicat.

Citește și: VIDEO Submarinele suedeze A26 în valoare de 2 miliarde $ pot deveni „coșmarul” lui Putin

„Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este o aplicaţie online, lansată de Consiliul Concurenţei, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanţurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Decizia de sancţionare va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

Mega Image este parte din grupul olandezo-belgian Ahold-Delhaize şi are în România circa 11.000 de angajaşi şi peste 920 de supermarketuri şi magazine de proximitate, scrie News.ro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te