Un val de „terorism sushi” lovește restaurantele din Japonia. Arestări pentru comportament neigienic

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 09.03.2023 - 19:35
Un val de „terorism sushi” lovește restaurantele din Japonia. - Foto: Alamy

Un nou val de „terorism sushi” lovește restaurantele din Japonia, scrie „The Guardian”. Arestări pentru comportament deliberat neigienic au fost operate de poliția niponă.

SHARE

Un nou val de „terorism sushi” lovește restaurantele din Japonia, scrie „The Guardian”. Arestări pentru comportament deliberat neigienic au fost operate.  

În ultimele săptămâni, a crescut numărut de cazuri de comportament deliberat neigienic, inclusiv un incident în care un restaurant a băut dintr-o sticlă de sos de soia.

Poliția din Japonia a efectuat mai multe arestări după ce industria rotativă de sushi, de miliarde de dolari din țară, a fost zguduită de un val de „terorism sushi ”, inclusiv un caz în care un client a lins alimentele destinate altor meseni.

Un val de „terorism sushi” lovește restaurantele din Japonia. Arestări pentru comportament neigienic

Agenția de presă Kyodo a raportat joi că trei persoane – toate făcând parte din același grup de meseni – au fost arestate sub suspiciunea de obstrucționare forțată a afacerilor.

Se consideră că arestările sunt primele care implică clienți suspectați de „comportament neigienic și hărțuitor”, a spus Kyodo, și au loc pe fondul unor informații despre un număr tot mai mare de infracțiuni legate de alimente în sectorul ospitalității din Japonia.

Printre cei arestați se numără și un tânăr de 21 de ani despre care se presupune că a băut dintr-o sticlă comună de sos de soia, la un restaurant kaitenzushi condus de Kura Sushi, în centrul orașului Nagoya, la începutul lunii trecute.

Alți doi clienți, un tânăr de 19 ani și o fată de 15 ani, au fost, de asemenea, arestați pentru că ar fi contribuit la distribuirea unui clip de 10 secunde care îi înfățișa punând o sticlă de sos de soia în gură.

Kura Sushi a spus că a apreciat „răspunsul rapid” al poliției, potrivit site-ului SoraNews 24. „O astfel de acțiune ... zdruncina bazele relației de încredere pe care am construit-o cu clienții noștri, Conștientizând faptul că astfel de acțiuni sunt o crimă, sperăm că acest lucru îi va împiedica pe alții să se implice într-un astfel de comportament”.

Citește și: Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat

Un val de incidente de igienă – inclusiv unul în care un adolescent a lins marginea unei căni de ceai înainte de a o pune înapoi pe raft – a ieșit la iveală pentru prima dată la începutul acestui an, forțând lanțurile de restaurante să ia drastic măsuri pentru a-și păstra clienții nervoși. 

Săptămâna aceasta, Choshimaru, care operează puncte de vânzare în zona extinsă a Tokyo, a declarat că își oprește benzile transportoare, la câteva săptămâni după ce Sushiro, liderul pieței, a declarat că sushi-ul său va fi livrat doar pe o „bandă expres” clienților care comandă prin intermediul ecranului tactil. 

Citește și: Războiul lui Serghei Șoigu cu Grupul Wagner s-a soldat cu 20.000 de mercenari ruși morți

Kura Sushi a declarat că va începe în curând să folosească camere echipate cu inteligență artificială pentru a monitoriza mesele clienților, în ciuda plângerilor că își pune efectiv clientela sub supraveghere.

Kaitenzushi este o industrie care a ajuns la 740 de miliarde de yeni (4,5 miliarde de lire sterline/5,4 miliarde de dolari) de la deschiderea primului restaurant în Osaka în 1958.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te