Scufundarea misterioasă din anul 1912, a navei de lux de pasageri, Titanic, a servit mult timp drept sursă de fascinație pentru mulți.
Titanic, cel mai mare proiect de scanare subacvatică
Istoricii cred acum că un nou proiect de scanare subacvatică poate oferi răspunsuri, la unele dintre întrebările fără răspuns, cu privire la tragedia care a ucis peste 1.500 de oameni.
Prin realizarea „cel mai mare proiect de scanare subacvatică din istorie”, oamenii de știință au reușit „să dezvăluie detalii ale tragediei și să descopere informații fascinante, despre ceea ce s-a întâmplat cu adevărat cu echipajul și cu pasagerii, în acea noapte fatidică” de 14 aprilie 1912.
Citeşte şi: Putea supravieţui Jack, pe uşă, împreună cu Rose? James Cameron recreează finalul filmului „Titanic”
Scanările epavei au fost efectuate în vara anului 2022, de o navă specializată, staționată la 700 km în largul coastei Canadei, conform CNN.
Protocoalele stricte le-au interzis membrilor echipei să atingă sau să perturbe epava, despre care anchetatorii au subliniat că a fost tratată cu „cel mai mare respect”.
Fiecare milimetru al câmpului său de resturi, de trei mile, a fost cartografiat în detalii minuscule, se arată în comunicatul de presă. Ultima replică digitală a reușit să captureze întreaga epavă, inclusiv secțiunea de la prova și pupa, care s-au separat la scufundare, în anul 1912.
Citeşte şi: VIDEO Epava Titanicului filmată în 8K. Imagini inedite cu nava scufundată în Oceanul Atlantic
Parks Stephenson, un expert care a studiat Titanic-ul timp de 20 de ani, a salutat proiectul, care a reușit să descopere „detalii nemaivăzute până acum”.
„Avem date reale, pe care inginerii le pot folosi pentru a examina adevărata mecanică din spatele ruperii și scufundării navei și, prin urmare, să ne apropiem și mai mult de povestea adevărată a dezastrului vasului Titanic”, a remarcat Stephenson.
Un astfel de exemplu poate fi găsit pe elice, unde numărul de serie poate fi văzut pentru prima dată, după decenii.
Aproximativ 715.000 de imagini și 16 teraocteți de date au fost strânși în timpul expediției – despre care Magellan le estimează a fi „de aproximativ zece ori mai mare decât orice model 3D subacvatic care a fost încercat vreodată”, a spus CEO-ul Magellan, Richard Parkinson.