Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri. Cum îți recuperezi banii?

DE Daniel Toșa | Actualizat: 10.02.2025 - 10:52
Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri. Cum îți recuperezi banii? - Foto: Profimedia images
Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri. Cum îți recuperezi banii? - Foto: Profimedia images

Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri. Unul dintre cele mai importante lanțuri de supermarketuri din Europa impune o taxă ciudată pentru clienți - taxa de intrare. Deja măsura controversată a stârnit nemulțumiri în rândurile cumpărătorilor.

SHARE

Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din UE. Lanțul de supermarketuri Aldi a stârnit controverse după ce a introdus o taxă de acces în magazinele sale de tip „Shop & Go”. 

Taxă de intrare într-unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri. Cum îți recuperezi banii?

Clienții care vor să își facă cumpărăturile în aceste locații trebuie să plătească aproximativ 12 euro înainte de a intra.

Noua măsură este testată în prezent în Greenwich, Marea Britanie, iar accesul în magazin se face exclusiv prin intermediul aplicației „Shop & Go”.

Clienții trebuie să efectueze o plată în avans, care ulterior este dedusă din totalul cumpărăturilor.

Conceptul se bazează pe Inteligență Artificială (AI) și camere de supraveghere, eliminând casele de marcat tradiționale. Cu toate acestea, implementarea sa a generat numeroase nemulțumiri, potrivit Ziarulromânesc.de.

Citește și: De ce supermarket-ul nu scoate profitul din țară cum minte Georgescu? Impozitul, mai mic în România

Problemele semnalate de clienți

Potrivit publicației britanice The Sun, utilizatorii s-au confruntat cu mai multe inconveniente. Printre acestea se numără - rambursarea restului. Astfel, dacă suma totală a cumpărăturilor este mai mică de 10 lire, clienții trebuie să aștepte câteva zile pentru returnarea diferenței.

Mai mult, s-au semnalat numeroase probleme la procesarea plății. Unii utilizatori au fost taxați de mai multe ori din cauza apăsării accidentale a butonului de plată din aplicație.

Citește și: Varză, cartofi, fasole: 25% mai scumpe la piață ca în supermarket. Ouă, mere preț dublu. Ce boicotăm

Clienții mai acuză lanțul de supermarket de pipsă de transparență. Mulți clienți s-au declarat nemulțumiți de faptul că detaliile despre această taxă nu au fost clar explicate, fiind menționate doar în termenii și condițiile aplicației.

Ce spune Aldi?

Un purtător de cuvânt al Aldi a justificat această măsură prin dorința de a îmbunătăți experiența la cumpărături. De asemenea, a precizat că rambursările sunt efectuate, în majoritatea cazurilor, în 48 de ore.

În prezent, sistemul este testat doar în Marea Britanie și Olanda, fără a exista planuri pentru introducerea lui în Germania. Cu toate acestea, și alți retaileri precum Rewe și Tegut au deschis magazine fără casierii în mai multe orașe germane.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te