România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică

DE Florin Budescu | Actualizat: 28.08.2024 - 11:05
România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică - Foto: Wikipedia/Glax2007/CC BY-SA 4.0
România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică - Foto: Wikipedia/Glax2007/CC BY-SA 4.0

România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică. Guvernul va constitui o echipă pentru inițierea negocierilor cu BERD, pentru achiziționarea de către statul român a portului Giurgiuleşti.

SHARE

România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică. Guvernul va constitui o echipă pentru inițierea negocierilor cu BERD, pentru achiziționarea de către statul român a portului Giurgiuleşti, din regiunea cea mai sudică a Republicii Moldova.

Tranzacţia ar trebui să se facă prin Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.

România vrea să cumpere singurul port moldovean de pe Dunăre. Are importanţă strategică

Miza sunt acţiunile deținute, prin Danube Logistics SRL, de către BERD, la Portul Internațional Liber Giurgiulești, din Republica Moldova.

Portul Giurgiulești este unicul port din Republica Moldova accesibil pentru navele maritime, situat la km 133,8 al fluviului Dunărea, în sudul țării, fiind mărginit de România și Ucraina.

De ce este important: În urmă cu un an, premierul Marcel Ciolacu anunța că România ar putea cumpăra Portul Giurgiulești din Republica Moldova:

Citeşte şi: 7.000.000.000 € investește UE în infrastructură de transport. România avanpost NATO în Europa de Est

”Trebuie să realizăm că Portul Constanța este strategic în momentul de față. Nu știu ce se va întâmpla cu Odesa.

Mai există un port mai mic în Republica Moldova, Giurgiulești, și deja, prin ministrul Transporturilor, România și-a arătat interesul către BERD - pentru că acționarul majoritar la Giurgiulești este BERD - de a-l cumpăra statul român și de a-l dezvolta”.

Portul Giurgiuleşti are un puternic rol strategic. Este cel mai sudic punct al Republicii Moldova şi singurul contact al RM cu Dunărea. Sunt 600 de metri de dană comercială strategică.

Distanţa dintre Giurgiuleşti şi portul ucrainean Reni este de 10 kilometri, iar între Galaţi şi Giurgiuleşti de 19 kilometri. Între Galaţi şi Giurgiuleşti, Prutul, pe frontiera dintre România şi Republica Moldova, se varsă în Dunăre.

Citeşte şi: Panică la Moscova. Putin „vede" armament NATO trecând din România în Moldova. „Pregătiri de război”

Danube Logistics este investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, principalul port fluvio-maritim al Republicii Moldova, conform Profit.ro.

Începând din 2005, activitatea Danube Logistics este axată pe dezvoltarea portului, acesta devenind unul dintre cele mai de succes de pe Dunăre, facilitând comerțul companiilor moldovenești cu piețele internaționale.

Danube Logistics SRL este deținută în totalitate de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Singurul proprietar final al grupului de companii Danube Logistics este BERD.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 1
corral ok 29 august 2024 10:36
#1

au pus ochii pe port smecherii de la bukale, isi extind tentaculele, nu le mai ajunge ...

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te