Programul de recunoaștere facială a clienților de la Ryanair este sub anchetă. Sunt sute de plângeri

DE Alexandra Lupascu | 07.10.2024 - 07:14
Programul de recunoaștere facială a clienților de la Ryanair este sub anchetă. Sunt sute de plângeri foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Programul de recunoaștere facială a clienților de la Ryanair este sub anchetă. Sunt sute de plângeri foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Comisarul irlandez pentru protecţia datelor (DPC) efectuează o anchetă la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaştere facială pentru a verifica identitatea clienţilor care fac rezervări prin intermediul unor site-uri.

SHARE

Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri de la clienţii Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita verificări suplimentare atunci când au rezervat bilete de călătorie de la site-uri terţe sau de la agenţii de turism online (OTA), spre deosebire de rezervarea directă la Ryanair.

Programul de recunoaștere facială a clienților de la Ryanair este sub anchetă. Sunt sute de plângeri

Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta cu privire la un proces despre care spunea că a fost conceput pentru a proteja clienţii de la OTA neafiliate companiei aeriene, care ar putea furniza detalii incorecte de contact şi de plată ale clienţilor.

Ryanair spune pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru aceşti clienţi pentru a respecta cerinţele de siguranţă şi securitate.

Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaştere facială, prezentându-se la aeroport cu cel puţin două ore înainte de plecare sau trimiţând în avans un formular şi o poză a paşaportului sau a cărţii de identitate naţionale, un proces care potrivit Ryanair poate dura şapte zile.

Citește și: Cum să nu te mai sperii de turbulențe pe timpul zborului? Pilot: Îți trebuie hârtie și pix

Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea are loc pe site-ul web al Ryanair sau aplicaţia pentru telefonul mobil sau printr-o OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.

Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Ryanair a declarat în comunicat că procesele sale biometrice şi non-biometrice sunt pe deplin conforme cu întregul regulament al UE privind protecţia datelor (GDPR).

Citește și: Panică totală la bordul unui avion. Pasagerii au început să sângereze din gură și din urechi

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te