Pană de curent pe Aeroportul din Manila. Mii de persoane au rămas blocate în ziua de Anul Nou

DE Alexandru Pop | Actualizat: 02.01.2023 - 14:17

Haosul a izbucnit în ziua de Anul Nou, în Filipine, după ce o întrerupere gravă a curentului.

SHARE

Aceasta a afectat temporar controlul traficului aerian, la cel mai mare aeroport al țării, perturbând aproape 300 de zboruri și lăsând zeci de mii de călători blocați în hub-ul din Asia de Sud-Est.

Aeroportul Internațional Ninoy Aquino (MNL) este principala poartă de intrare pentru călătorii, către Filipine, care deservește capitala Manila și regiunea înconjurătoare.

citeşte şi: Anul nou a adus scumpiri la carburanți. Cu cât vor plăti mai mult șoferii pe litrul de combustibil

Problemele tehnice au fost detectate pentru prima dată duminică dimineață, a declarat operatorul aeroportului, Autoritatea de Aviație Civilă din Filipine (CAAP), într-un comunicat.

Un total de 282 de zboruri au fost fie întârziate, fie anulate, fie deviate către alte aeroporturi regionale, în timp ce aproximativ 56.000 de pasageri au fost afectați începând cu ora 16:00, ora locală, în ziua de Anul Nou.

citeşte şi: Kremlinul spune că nu a primit nicio propunere pentru încetarea focului de Crăciun și Anul Nou

Nu a fost clar câte survoluri au fost afectate, a raportat Reuters.

Într-o conferință de presă susținută în seara zilei de duminică, 1 ianuarie, secretarul filipinez pentru Transport, Jaime Bautista, și-a cerut scuze pentru neplăcerile cauzate pasagerilor și a spus că sistemul central de control al traficului aerian al aeroportului a suferit o întrerupere gravă a curentului.

Deși a existat o sursă de alimentare de rezervă, aceasta nu a reușit să furnizeze suficientă energie, a adăugat el.

„A fost o problemă a sistemului de management al traficului aerian”, a spus Bautista.

„Dacă veți compara (aeroportul nostru) cu cel din Singapore de exemplu există o mare diferență – ei sunt cu cel puțin 10 ani înaintea noastră”, a spus el.

Bautista a adăugat că departamentul său de transport s-a coordonat și cu companiile aeriene afectate, pentru a oferi mâncare, băuturi răcoritoare, transport și cazare „gratuit tuturor pasagerilor afectați”.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te