Marea Britanie plânge după migranți. Cum a afectat Brexit economia și viața

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 12.09.2021 - 16:27
Marea Britanie plânge după migranți. Cum a afectat Brexit economia și viața. Foto Getty Images

De la un capăt la altul al lanțului de aprovizionare, producătorii britanici de alimente au suportat o vară plină de probleme.

SHARE

"Depozitele frigorifice nu aveau suficient spațiu pentru a ne păstra culturile, așa că a trebuit să aruncăm o săptămână de producție", explică Iain Brown, vicepreședintele East Scotland Growers (ESG). "Și nu am avut suficienți muncitori pentru a recolta legumele, ceea ce înseamnă că se vor risipi", potrivit unei analize CNN .

 timp ce lipsa de alimente a fost frecventă în multe țări de-a lungul pandemiei, Brown crede că o problemă unică în Marea Britanie face viața extrem de dureroasă: Brexit-ul.

Citește și: Victorie istorică: Emma Răducanu a câștigat US Open 2021

Potrivit lui Brown, cele două direcții esențiale ale producției - mai întâi, scoaterea alimentelor proaspete din pământ și apoi distribuirea acestora pe rafturile supermarketurilor - sunt ambele lovite din cauza lipsei de lucrători.

În primul rând, lipsa șoferilor de camioane, care duc articole proaspete precum conopidele către și de la instalațiile de îngheț, a însemnat că, într-un stadiu, cooperativa ESG a trebuit să arunce o săptămână de producție, la un cost estimat la 1 milion de lire sterline (1,4 milioane de dolari) .

În al doilea rând, Brown spune că mulți dintre muncitorii sezonieri, care ar veni din țări precum România și Bulgaria pentru câteva luni să recolteze legume, sunt puțini acum.

"Unii nu au venit pentru că reglementările Covid o îngreunează prea mult; unii au venit, au câștigat mulți bani și au plecat acasă mai devreme decât era planificat".

Citește și: Interlopul Faraonu de la Madrid și-a dotat soția cu pistol. Ea face poze cu arma, Corduneanu dă like

Acest lucru, spune Brown, a însemnat că aproximativ 10-15% din recolta sa a fost risipită, costând în jur de 200.000 de lire sterline (277.000 de dolari).

Se pare că aceste consecințe ale Brexitului se simt în sfârșit în sus și în jos în Marea Britanie. Și departe de creșterea economică promisă în aceste sectoare de membrii guvernului prim-ministrului Boris Johnson, penuria de lucrători europeni în aceste zone vitale înseamnă pierderi financiare pentru întreprinderi și rafturi goale.

Români pe o plantație de țelină din Marea Britanie

Lipsa șoferilor de camion.

Britanii nu se înghesuie să ocupe locurile de muncă ale migranților

Lipsa șoferilor de camioane este probabil cea mai stringentă problemă. Potrivit unui purtător de cuvânt al Logistics UK, deficitul actual de șoferi se estimează a fi cuprins între 90.000 și 120.000. În timp ce Brexitul nu este în întregime de vină, faptul că Marea Britanie nu mai are acces ușor la șoferii europeni a creat bătăi de cap pentru industrie.

Acești oameni nu pot fi pur și simplu înlocuiți de muncitori britanici. Pe lângă faptul că poate dura până la nouă luni pentru a se califica ca șofer și poate costa până la 5.000 de lire sterline (6.940 dolari), potrivit Logistics UK, britanicii nu se îngrămădesc pentru a prelua aceste locuri de muncă.
 
"Avem o forță de muncă îmbătrânită în Marea Britanie, iar imaginea condițiilor de muncă pentru șoferii de camioane - locuri de parcare nesigure sau locuri de odihnă - a făcut-o neatractivă pentru mulți tineri", a declarat un purtător de cuvânt al Logistics UK pentru CNN Business.
 
Acest lucru creează o alegere dificilă pentru companii: La ce bunuri acorzi prioritate? Dacă aveți un singur camion care părăsește depozitul în acea zi, probabil că veți acorda prioritate produselor perisabile față de lucruri precum apa îmbuteliată.
 
Pe termen lung, aceasta înseamnă mai puține alegeri ale consumatorilor și posibilitatea de panică a consumatorilor, așa cum s-a văzut în 2020, când Marea Britanie a suferit cu aprovizionarea cu hârtie igienică. (Mai multe amănunte pe Hotnews)

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.