"Depozitele frigorifice nu aveau suficient spațiu pentru a ne păstra culturile, așa că a trebuit să aruncăm o săptămână de producție", explică Iain Brown, vicepreședintele East Scotland Growers (ESG). "Și nu am avut suficienți muncitori pentru a recolta legumele, ceea ce înseamnă că se vor risipi", potrivit unei analize CNN .
timp ce lipsa de alimente a fost frecventă în multe țări de-a lungul pandemiei, Brown crede că o problemă unică în Marea Britanie face viața extrem de dureroasă: Brexit-ul.
Citește și: Victorie istorică: Emma Răducanu a câștigat US Open 2021
Potrivit lui Brown, cele două direcții esențiale ale producției - mai întâi, scoaterea alimentelor proaspete din pământ și apoi distribuirea acestora pe rafturile supermarketurilor - sunt ambele lovite din cauza lipsei de lucrători.
În primul rând, lipsa șoferilor de camioane, care duc articole proaspete precum conopidele către și de la instalațiile de îngheț, a însemnat că, într-un stadiu, cooperativa ESG a trebuit să arunce o săptămână de producție, la un cost estimat la 1 milion de lire sterline (1,4 milioane de dolari) .
În al doilea rând, Brown spune că mulți dintre muncitorii sezonieri, care ar veni din țări precum România și Bulgaria pentru câteva luni să recolteze legume, sunt puțini acum.
"Unii nu au venit pentru că reglementările Covid o îngreunează prea mult; unii au venit, au câștigat mulți bani și au plecat acasă mai devreme decât era planificat".
Citește și: Interlopul Faraonu de la Madrid și-a dotat soția cu pistol. Ea face poze cu arma, Corduneanu dă like
Acest lucru, spune Brown, a însemnat că aproximativ 10-15% din recolta sa a fost risipită, costând în jur de 200.000 de lire sterline (277.000 de dolari).
Se pare că aceste consecințe ale Brexitului se simt în sfârșit în sus și în jos în Marea Britanie. Și departe de creșterea economică promisă în aceste sectoare de membrii guvernului prim-ministrului Boris Johnson, penuria de lucrători europeni în aceste zone vitale înseamnă pierderi financiare pentru întreprinderi și rafturi goale.
Români pe o plantație de țelină din Marea Britanie
Lipsa șoferilor de camion.
Britanii nu se înghesuie să ocupe locurile de muncă ale migranților
Lipsa șoferilor de camioane este probabil cea mai stringentă problemă. Potrivit unui purtător de cuvânt al Logistics UK, deficitul actual de șoferi se estimează a fi cuprins între 90.000 și 120.000. În timp ce Brexitul nu este în întregime de vină, faptul că Marea Britanie nu mai are acces ușor la șoferii europeni a creat bătăi de cap pentru industrie.