În plus, vor fi avantajate site-urile care publică primele ştirile sau reportajele pe un anumit subiect fierbinte, după cum au precizat reprezentanții gigantului american.
Pentru asta, Google va folosi Inteligenţa Artificială (AI), dar, până ce va reuși să analizeze şi să înţeleagă singură conţinutul unei ştiri, va fi asistată de oameni. Peste 10.000 de editori vor citi şi evalua conţinutul site-urilor de ştiri, și vor da feddback-ul necesar pentru ca AI să învețe să opereze autonom.
Google va ierarhiza știrile inclusiv în funcție de reputaţia publicaţiei şi informaţiile exclusive pe care le oferă pe un anumit subiect.
Acestea vor fi evidenţiate grafic pentru a ieşi în evidenţă faţă de alte ştiri şi vor fi păstrate mai mult timp într-o poziţie proeminentă, ceea ce va aduce şi mai mult trafic pentru publisher.
Google recunoaşte că nu există o definiţie universal valabilă pentru conţinutul original şi că principiile şi algoritmul de ierarhizare al ştirilor va suferi cu siguranţă numeroase modificări pe viitor.