Măsura luată de cel mai mare vânzător de reclame online din lume urmează deciziile similare adoptate de către Twitter și Snap Inc după invazia Rusiei în Ucraina.
"Având în vedere circumstanțele extraordinare, punem în pauză anunțurile Google în Rusia", a precizat compania într-un comunicat. "Situația evoluează rapid și vom continua să împărtășim actualizări atunci când va fi cazul."
A doua rundă a negocierilor de pace: Rusia, Ucraina convin să creeze coridoare umanitare
Anterior, Google interzisese presei rusești finanțate de stat să cumpere sau să vândă anunțuri prin intermediul tehnologiei sale. De asemenea, invocase politica sa privind evenimentele sensibile, care interzice marketingul care urmărește să profite de război, cu o excepție pentru anunțurile de protest sau împotriva războiului.
9166 militari ruși, uciși, 1594 de blindate și echipamente auto, distruse, 40 aeronave doborâte
Luni, autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Rusia, Roskomnadzor, a ordonat Google să nu mai afișeze reclame care conțineau informații inexacte despre victimele suferite de forțele ruse și de civilii ucraineni.
Joi, autoritatea de reglementare a cerut Google să înceteze să mai afișeze reclame pe YouTube cu "informații politice false" despre Ucraina, care urmăreau "să dezinformeze publicul rus" cu privire la evenimentele actuale, a relatat Wall Street Journal.