"The Best Singing Waiters", o companie specializată în a furniza un moment surpriză la nunți cu așa-ziși "chelneri cântăreți" pentru evenimente festive, a continuat să încaseze bani de la clienți chiar și după ce intrase oficial în faliment.
Escrocherie la nuntă. Zeci de cupluri lăsate fără bani și fără momentul surpriză. Cum s-a întâmplat
În spatele afacerii s-au aflat Frederick Reeves (49 de ani), cunoscut și ca Jamie, și soția sa, Claire Reeves (41 de ani), care, potrivit Daily Mail, știau că nu mai pot livra serviciile promise.
Totuși, între 28 martie și 1 mai 2024, au acceptat în continuare plăți, deși compania acumulase datorii de peste 896.000 de dolari și avea active de doar 215.000.
Citește și: O nouă escrocherie periculoasă prin telefon. Dacă primiți acest mesaj, ștergeți-l imediat
Țeapă la nuntă
Peste 43 de clienți au fost păgubiți în total cu peste 55.000 de dolari. Printre victime se numără și Kathryn Dean, o femeie din Liverpool, care a plătit 1.800 de dolari pentru ca la nunta fiicei sale să existe momentul-surpriză cu doi "chelneri cântăreți".
„Fiica mea a fost devastată când am aflat ce s-a întâmplat. Am vorbit cu managerul firmei, am stabilit lista de cântece, ba chiar ni s-a cerut să plătim și masa artiștilor. Apoi, brusc, n-au mai răspuns.
În mai 2024 am primit un e-mail automat prin care eram anunțați că firma a intrat în faliment. Nu cred că o să-mi mai recuperez banii. A trecut prea mult timp”, a povestit Kathryn pentru MailOnline.
Citește și: Escrocherie în numele avocaților, greu de detectat: Atacul începe cu un e-mail. Nu deschide link-ul
Zeci de mărturii ale clienților păcăliți
Pe rețelele sociale, au apărut zeci de mărturii ale cuplurilor afectate. O mireasă a scris pe Facebook: „Nunta noastră e peste 4 săptămâni. Suntem distruși. Mama mea, care e bătrână, a plătit pentru surpriză și nu mai poate recupera niciun ban!”.
Altă clientă a relatat: „Am plătit deja 1.280 de dolari pentru anul viitor. Sunt foarte dezamăgită”.
În urma unei investigații a Serviciului de Insolvență britanic, s-a stabilit că soții Reeves au acționat cu bună știință, continuând să încaseze bani de la clienți în timp ce firma era în imposibilitate de a livra serviciile promise.
„Comportamentul soților Reeves a fost grav. Au profitat de buna credință a clienților, unii dintre ei convinși să achite integral în avans pentru a beneficia de reduceri. Aceste fapte au condus la interzicerea celor doi de a mai deține funcții de conducere în vreo companie până în mai 2033”, a declarat Rob Clarke, investigator-șef.
Firma fusese deja acționată în instanță de Fiscul britanic pentru datorii în valoare de peste 256.000 de dolari.