Companiile Airbus şi Air France, achitate în procesul prăbuşirii zborului AF447 Rio-Paris. 228 morți

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 17.04.2023 - 19:56
Fragment din epava avionului găsit în apă Foto: Profimedia Images 17 febr 2010

Companiile Airbus şi Air France au fost achitate în procesul prăbuşirii zborului AF447 Rio-Paris. Avionul a căzut la 1 iunie 2009. Au trecut 14 ani de la catastrofă.

SHARE

Constructorul european de avioane Airbus şi compania Air France, judecate cu privire la omucidere din culpă în urma prăbuşirii la 1 iunie 2009 a avionului tip A330 care efectua zborul AF447 Rio-Paris, soldată cu 228 de morţi, au fost achitate, marţi, la Paris, relatează AFP.

La aproape 14 ani de la catastrofă, un tribunal corecţional de la Paris a scos din cauză cele două întreprinderi şi a stabilit că, în pofida faptului că s-au comis ”erori”, ”nu s-a demonstrat” ”nicio legătură de cauzalitate sigură” a acestora cu accidentul.

Companiile Airbus şi Air France, achitate în procesul prăbuşirii zborului AF447 Rio-Paris. 228 morți

Sala de audieri uriaşă era plină, imediat după ora locală 13.30 (14.30, ora României), de rude ale victimelor, echipe Air France, Airbus şi jurnalişti, scrie News.ro.

La anunţarea achitării, unele părţi civile s-au ridicat stupefiate, după care s-au aşezat la loc, în timp ce preşedinta completului continua să citească într-o tăcere apăsătoare.

”Aşteptam o hotărâre imparţială. Nu a fost aşa. Suntem dezgustaţi”, a declarat preşedinta Asociaţiei Entraide et Solidarité AF447, Danièle Lamy.

Citește și: Moarte la indigo după 16 ani. Copilotul avionului prăbușit în Nepal a pierit la fel ca soțul ei

”Din aceşti 14 ani de aşteptare mai rămâne doar lipsa de speranţă, consternarea şi furia”, a continuat ea.

”Ni se spune «responsabil, dar nevinovat». este adevărat că noi aşteptam cuvântul «vinovat»”, a declarat avocatul Alain Jakubowicz, unul dintre avocaţii asociaţiei.

Epava a fost localizată la doi ani după prabușire

Epava a fost localiză, însă abia după doi ani, în urma unor căutări îndelungate, la o adâncime de 3.900 de metri.

Cutiile negre au confirmat punctul de plecare al accidentului - jivrajul sondelor de viteză Pitot, în timp ce avionul zbura la înaltă altitudine într-o zonă cu condiţii meteorologice dificile - o zonă de convergenţă intertropicală (doldrum) -, în apropiere de Ecuator.

Citește și: VIDEO Tragedie aeriană, în Nepal. Un avion s-a prăbușit înainte de aterizare, cel puțin 16 morți

La 1 iunie 2009, zborul AF447 care asigura o legătură de la Rio de Janeiro la Paris s-a prăbuşit în timpul zborului, noaptea, în Oceanul Atlantic, la câteva ore de la decolare, iar cei 216 pasageri şi 12 membri ai echipajului au murit.

La bordul aeonavei de tip A330 - înmatriculată F-GZCP - se aflau persoane de 33 de naţionalităţi - inclusiv 72 de francezi şi 58 de britanici.

Acesta este cel mai sângeros accident aviatic din istoria companiiloe aeriene franceze.

Primele fragmenete din epavă au fost descoperite în zilele de după prăbuşire.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te