joi 16 octombrie
EUR 5.0885 USD 4.3738
Abonează-te
Newsweek România

Bosch intenționează să elimine aproximativ 13.000 de locuri de muncă. Probleme majore financiare

Data publicării: 25.09.2025 • 19:49 Data actualizării: 25.09.2025 • 19:51
Bosch Foto: tagesschau
Bosch Foto: tagesschau

Criza din industria auto și a furnizorilor continuă să afecteze puternic Bosch. Cel mai mare furnizor de produse auto din lume intenționează să elimine câteva mii de locuri de muncă din divizia sa principală de mobilitate din Germania.

Furnizorul de industrie auto Bosch intenționează să reducă costurile și să elimine aproximativ 13.000 de locuri de muncă suplimentare, în principal în locațiile din Germania din cadrul diviziei sale Mobility.

Măsurile urmează să fie finalizate până la sfârșitul anului 2030, a anunțat compania, cu sediul în Gerlingen, lângă Stuttgart. 

Bosch intenționează să elimine aproximativ 13.000 de locuri de muncă. Probleme majore financiare

Handelsblatt a relatat anterior despre plan. Conform raportului, sunt afectate și locurile de muncă de la sediul central al companiei și de la filialele mai mici din cadrul diviziei Mobility.

Bosch plănuiește ajustări majore la locațiile sale din Stuttgart-Feuerbach, Schwieberdingen, Waiblingen și Bühl/Bühlertal din Baden-Württemberg, precum și în Homburg, Saarland.

Divizia de Mobilitate din Germania a angajat recent puțin peste 70.000 de oameni, potrivit consiliului de conducere și directorului de resurse umane Bosch, Stefan Grosch.

Citește și: Locuri de muncă mai multe în anumite judeţe. Care sunt acestea şi de unde vin banii?

„Din păcate, nu există nicio cale de ocolire”

„Trebuie urgent să ne îmbunătățim competitivitatea în sectorul mobilității și să continuăm să reducem costurile permanent. Pentru a realiza acest lucru, folosim numeroase pârghii”, a declarat Grosch.

„Din păcate, acest lucru înseamnă că nu putem evita reduceri suplimentare de locuri de muncă dincolo de suma deja comunicată. Acest lucru este foarte dureros pentru noi, dar, din păcate, nu există nicio modalitate de a-l evita.”

Bosch își redusese deja numărul angajaților din industria auto la nivel mondial cu peste 10.000 de posturi anul trecut și anunțase noi reduceri de locuri de muncă în anii următori.

Sindicatul: „Reduceri de personal de proporții istorice”

Sindicatul IG Metall a reacționat cu indignare. „Nu există nicio îndoială că situația din industria auto și a furnizorilor din Germania și Europa este foarte tensionată”, a declarat Frank Sell, președintele consiliului general de întreprindere pentru sectorul de afaceri Mobilitate, conform unui comunicat.

Citeşte şi: 700 locuri de muncă la McDonald’s. Ce trebuie să faci pentru 5.000 de lei net. Care e programul?

„Cu toate acestea, respingem ferm o reducere a personalului de această amploare istorică – fără angajamente simultane de a securiza locațiile noastre din Germania.” Bosch risipește astfel încrederea și provoacă „dezastru social în multe regiuni”, a criticat Sell.

Criza cauzează probleme pentru Bosch

Criza din industria auto a lovit recent puternic cel mai mare furnizor de produse auto din lume . Bosch a implementat o serie de programe de reducere a locurilor de muncă de la sfârșitul anului 2023.

De la începutul anului trecut, Bosch a comunicat necesitatea de a reduce 9.000 de locuri de muncă în Germania, la divizia sa de Mobilitate, a declarat o purtătoare de cuvânt pentru agenția de știri dpa.

Într-un interviu recent acordat publicațiilor Stuttgarter Zeitung și Stuttgarter Nachrichten, șeful departamentului de mobilitate, Markus Heyn, și Grosch au explicat că furnizorul trebuie să facă economii masive de costuri. Costurile anuale ale diviziei ar trebui reduse cu 2,5 miliarde de euro.

Scăderea ocupării forței de muncă

Potrivit lui Grosch, diferența de costuri ar trebui redusă semnificativ în următorii ani și eliminată cel târziu până în 2030. Anul trecut, vânzările diviziei de furnizori au scăzut cu 0,7%, ajungând la 55,8 miliarde de euro.

Bosch a prognozat recent o ușoară creștere pentru anul fiscal în curs. Cea mai mare divizie a Bosch reprezintă peste 60% din vânzările totale de puțin peste 90 de miliarde de euro.

La sfârșitul anului 2024, Grupul avea un total de aproape 417.900 de angajați la nivel mondial – cu aproximativ 11.600 mai puțini decât în ​​anul precedent. În Germania, numărul de angajați a scăzut cu puțin peste 4.500, ajungând la peste 129.600 (minus 3,4%).

Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră