Avioane Boeing și Airbus, reparate cu piese contrafăcute. Nu se știe câte aeronave sunt afectate

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 08.09.2023 - 13:44
Avioane Boeing și Airbus, reparate cu piese contrafăcute. Nu se știe câte aeronave sunt afectate - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Scandal monstru, în industria transporturilor aeriene. Un furnizor important de piese pentru motoarele unora dintre cele mai utilizate aeronave Boeing și Airbus a fost prins că a livrat componente contrafăcute de European Union Aviation Safety Agency.

SHARE

O companie britanică care furnizează componente pentru cel mai utilizat motor de avion cu reacție din industria transporturilor aeriene, CFM56, a fost descoperită că distribuie piese contrafăcute.

Potrivit European Union Aviation Safety Agency (EASA), compania AOG Technics, cu sediul central la Londra, a falsificat "numeroase" certificate de autorizare ARC pentru componente ale turbosuflantei motorului CFM56, care echipează cele mai utilizate tipuri de aeronave Airbus și Boeing, inclusiv variantele cu corp îngust ale modelelor 737, A340 și A320, relatează thedrive.com.

Citește și: O româncă stabilită în SUA şi-a cumpărat un avion Boeing 777. În ce l-a transformat

Certificatele ARC sunt certificate de navigabilitate pentru piesele de aeronavă care garantează că acestea sunt produse conform unor standarde specifice. Iar AOG Technics a falsificat aceste documente.

EASA a anunțat și că adevărata origine a pieselor contrafăcute livrate de AOG Technics este încă un mister.

Pe scurt, componentele se potrivesc, dar nu au fost certificate ca fiind fabricate conform standardelor aerospațiale exigente. Specialiștii afirmă că acestea reprezintă un risc uriaș pentru siguranță.

Citește și: Boeing și Airbus în pericol? Chinezii au reușit să facă primul avion comercial de concepție proprie

 

Nu se știe cu exactitate câte aeronave au fost reparate cu piese contrafăcute

Peste 30.000 de motoare CFM56 au fost construite de-a lungul lungii sale durate de viață. Și, deocamdată, nu se știe cu exactitate câte aeronave au fost reparate cu piese necertificate livrate de AOG Technics.

CFM a descoperit 70 de ARC-uri falsificate asociate cu AOG Technics, care acoperă 50 de tipuri de piese.

Conglomeratul franco-american CFM International este o societate mixtă între Safran și GE Aerospace. Aceasta și-a avertizat clienții și instalațiile de întreținere să caute și să pună în carantină piesele livrate de AOG.

Potrivit documentelor scoase la iveală de Bloomberg, AOG Technics a fost înființată în 2015 și este deținută majoritar de Jose Zamora Yrala, în vârstă de 35 de ani.

Compania are active de câteva milioane de dolari de la începutul anului 2022, iar Yrala își indică naționalitatea ca fiind venezueleană în unele documente și britanică în altele.

Compania are un site web, dar acesta pare să nu funcționeze - ceea ce nu este o trăsătură obișnuită a unei afaceri și a unui proprietar de afaceri legitime.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te