Advertiserii boicotează Facebook pentru dezinformări și fake news. Zuck pierde 7,2 mld. de dolari

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 29.06.2020 - 13:55

Averea lui Mark Zuckerberg a scăzut cu 7,2 miliarde de dolari, după ce mari companii, precum Unilever și Verizon, s-au alăturat boicotului la adresa Facebook și Instagram, organizat de Anti-Defamation League, și au anunțat că renunță să mai cumpere publicitate.

SHARE

Numărul companiilor care nu vor să-şi asocieze imaginea cu incitarea la ură şi ştirile false, două probleme pe care Facebook și Instagram nu reuşeșesc să sau nu vor să le gestioneze creşte aproape în fiecare zi.

Vineri, pe lista advertiserilor care boicotează cele două platforme au apărut gigantul american Verizon și gigantul anglo-olandez Unilever.

Cotațiile acțiunilor companiei lui Zuckerberg pe bursă au scăzut imediat după anunțul Unilever cu 8,3%, marcând cea mai abuptă cădere din ultimele trei luni, deoarece, față de alte firme care au decis să taie publicitatea pentru doar o lună, compania anglo-olandeză, care are în portofoliu peste 400 de branduri, de la săpunul Dove la înghețata Magnum, a informat că nu va mai aloca bugete pentru Facebook până la sfârșitul anului 2020.

Scăderea acțiunilor Facebook pe bursă s-a tradus printr-o diminuare a valorii de piață a brandului cu 56 de miliarde de dolari și a averii lui Mark Zuckerberg până la 82,3 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.

Prin urmare, fondatorul Facebook a căzut pe locul 4 în ”top-ul miliardarilor”, fiind depășit de boss-ul Louis Voitton, Bernard Arnault. Primele două poziții ale ”top-ului miliardarilor” sunt ocupate de Bill Gates și Jeff Bezos.

Până la ora actuală, boicotul organizat de Anti-Defamation League include, pe lângă Verizon și Unilever, companii mari precum Ben & Jerry, The North Face, Patagonia, REI, Upwork, Magnolia Pictures și Coca Cola Co.

Ca idee, în ultima lună, Verizon a cumpărat publicitate în valoare de 2 milioane de dolari pe Facebook şi Instagram, fiind clasată pe locul 78 într-un top al companiilor care cumpără reclame de la Facebook.

Boicotul rezonează cu o campanie similară din 2017, când un număr important de branduri au oprit campaniile de pe YouTube din cauza moderării defectuoase a conţinutului, care afişa reclamele alături de filmări care îndemnau la ura.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -